WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vad har ni hört om PCI-certifiering? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31625)

Ejerhed 2008-09-04 10:53

Här finns mer information:http://www.pan-nordic.org/engines/page___292.aspx

Detta kommer att gälla alla från 1 januari 2009.

buran 2008-09-19 11:02

Det här suger.
ligger på samport och tvingas över från 0,5 per transaktion till 2kr.
Har tittat hos payex men priserna där skiljer sig inte
Rena jualfton för betalväxeln,ingen nedjustering av priserna trots att deras volymer nu ökar markant.

En pci-verifiering lönar sig inte,vad gör ni?
Och har ni hittat någon betalväxel med bra priser upp till 1000 transaktioner i månaden.

mvh

Wojt 2008-09-19 14:20

Ja detta suger något ofattbart!

Vi blir också tvugna att skicka vidare vår trafik och bygga om hela jävla orderflödet för att det skall bli smidigt igen.

Taras 2008-09-19 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Citat:

Ursprungligen postat av Gustav
Det borde som sagt gå att integrera betalväxelns webbsida i sin egen shop med hjälp av iframes eller en passande design. Då skulle nackdelarna med en hostad lösning vara överkomliga.

Japp, jag har kört med Iframes, funkar bra.
Men jag har även gjort en annan variant där jag anpassade den hostade betalsidan så att den ser ut att tillhöra orginalsidan utseendemässigt, på URL ser man dock att man befinner sig nån annanstans.
Har gjort ovanstående med Samport.

Har ni fått ok från er betalningsleverantör att köra med iframes?

Vi fick blankt nej för både iframe och "vanliga" frames när en av våra kunder ville ha det, då bl.a. 3dSecure kräver att rätt adress visas i adressfältet när kortbetalnignen ska sker.
Ett popupfönster var dock helt ok.
Använder man ävn Flexwin hos Dibs går det att anpassa designen på popupfönstret helt i stil med e-butiken, vilket gör att det knappt märks att man lämnar siten.

Jag fick ett pris på mellan 50-80tkr för den lägsta nivån av PCI-certifieringen, vilket borde vara överkomligt för många (+egna kostnader för server, utbildning etc.).

Ett alternativ är att flera e-handlare går ihop delar på kostnaderna för certifiering. Antingen skapar ni ett nytt företag eller anlitar ett befintligt (webbhotell, e-handelsleverantör) som certifieras för PCI-DSS. Sedan köper ni (e-handlare) serverplats och API-tjänsten av denna certifierade leverantör.

WizKid 2008-09-19 21:53

Hittade denna: http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.157147

SimonP 2008-09-19 22:17

Citat:

Originally posted by Taras@Sep 19 2008, 19:27
Har ni fått ok från er betalningsleverantör att köra med iframes?

Vi fick blankt nej för både iframe och "vanliga" frames när en av våra kunder ville ha det, då bl.a. 3dSecure kräver att rätt adress visas i adressfältet när kortbetalnignen ska sker.

Japp, det var ca 1.5 år sen hos Samport, det var inga problem med iframes.

buran 2008-09-20 05:38

Citat:

Originally posted by Taras@Sep 19 2008, 19:27

Jag fick ett pris på mellan 50-80tkr för den lägsta nivån av PCI-certifieringen, vilket borde vara överkomligt för många (+egna kostnader för server, utbildning etc.).

Vad är det som kostar 50-80tkr?Är det den årliga kostnaden för nätverkscanningen?
Isf ser jag det knappast överkomligt om man ligger i lägsta nivån(nivå4 under 20000 transaktioner årligen)
<_<

Gustav 2008-10-21 21:54

Jag väcker liv i min gamla tråd igen.

Efter att ha gått ifrån vår API-lösning och bytt till hostad lösning hos Dibs så har vi tappat drygt 50 % av våra kortköp. Vad detta beror på vet jag ännu inte, men jag tänkte att det kunde vara värt att nämna, eftersom vi har diskuterat eventuella nackdelar med hostad lösning tidigare i tråden. Jag är riktigt grinig över att nu behöva börja gräva i vad bortfallet kan bero på. En snabb överblick visar att vi har MÅNGA misslyckade kortbetalningar. Vi har även många kunder som vänder mitt i betalningen. De väljer först att betala med Kreditkort. De skickas därför vidare till Dibs sida. Där backar de tillbaks till vår kassa och väljer en annan betalningsmetod istället.

Det positiva är att bortfallet av kortköp inte har gått ut över försäljningen i övrigt. Det negativa är att en majoritet av kunderna numera väljer att betala mot postförskott. Dibs fungerar fortfarande mycket bättre än vår gamla betalväxel, men min upplevelse av 3-d secure och en hostad lösning är så här långt mycket negativ.

Lindahl 2008-10-21 22:01

Intressant. Idag avslutade jag jobbet med att snickra ihop den hostade lösningen hos Samport. Samport erbjuder nämligen en hostad lösning, men med egen layout. Det innebär att användaren rent utseendemässigt inte kommer att märka någon skillnad, vilket var väldigt viktigt för mig.

Ta SJ som exempel, de har valt att använda Paynova. Där möts man nu av en helt annan layout än man är van vid sedan tidigare. Dessutom står det "Paynova" på kontoutdraget. Såna små detaljer tycker åtminstone jag är viktiga att man försöker undvika. Tror att det kan påverka försäljningen negativt.

Gustav 2008-10-21 22:12

Även Dibs har en lösning som kallas flexwin där man kan anpassa utseendet själv. Det är den vi använder, så det kan inte vara designen på betalsidan som får kunderna att backa.

Jag vet som sagt inte vad nedgången i kortköp beror på. Men jag tänkte gräva i det. Jag misstänker att kunderna helt enkelt inte litar på Dibs, utan avbryter köpet när de ser att de har hamnat på en för dem helt främmande domän.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson