![]() |
Citat:
|
Hur är det att jobba med en skräm som är glossy? Jag har alltid haft matta skärmar. Är glossy bättre/sämre på något sätt, eller är det ren smaksak? Blir det problem med ljusreflektioner om solen ligger på?
|
Med glossy blir färgerna mer kraftfulla, men fel. Om man inte arbetar med grafik så ska de upplevas som bättre/snyggare eftersom färgerna förstärks artificiellt. Jag har själv en matt 30" från Samsung, men kan tipsa om Samsung 2232BW som är 22-tummare med bra anslutningsmöjligheter och som dessutom är riktigt snygga. Jag köpte in 7 st för 2200 styck, prisvärt.
|
Tack för tipset, jag ska kolla närmare på Samsung 2232BW.
Någon som har hört något bra/dåligt om Dell UltraSharp 2208WFP annars? Dell verkar göra bra skärmar och den har fått bra omdömen. |
Vill du ha den bästa CRT på marknaden som är allround:
ViewSonic G90fB 120hz i 1024* |
Apples skärmar är ju inte direkt att rekommendera till spel med sina 14ms.
Denna har jag och fungerar utmärkt till både spel och diverse kontors och designarbete. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=293069 Dock 5ms, men 2ms skärmar kostar ju lite mer. |
Citat:
|
Har precis köpt en Acer P223w för 1990:- på Inet.se och det är ett av de bättre köpten jag gjort någonsin. Satt en hel dag och gjorde undersökningar och läste recensioner överallt. Har skrivit en recension på Prisjakt (det är jag som är 20eyes). Glossy skärm och ram ska det absolut vara enligt mig.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson