WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Binero - E-post som fungerar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31488)

BoISaren 2008-08-28 20:09

Lite skrattretande ifall Bineros mailserver osv kraschar, då hade iaf jag skrattat. Sen tycker jag dom har mycket driftstopp förövrigt, om man kollar deras driftinformation.

pokerstjärna 2008-08-28 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Deras webbmail har störningar varje dag, fungerar gör det, men kan fungera bättre.

Syftar du på vår nya webbpost (IMP)? Den ska enligt utsago (från våra kunder och tekniker) gå som ett oljat spjut. Tidigare versioner av webbposten har mycket riktigt inte fungerat något vidare, det är just därför de har ersatts (och kommer ersättas helt) av den nya webbposten.

Eftersom detta inte är off-topic så kan vi ta det här.
Jag tänker även på den nya webbmailen, seriöst J jag använder webbmailen hela tiden när jag sitter uppkopplad och det är ungefär 8 tim i snitt per dag. Ofta händer det att det är störningar, inte att den inte fungerar.
Lite därför jag har en VPS nu.

JonathanS 2008-08-28 21:00

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Aug 28 2008, 19:10
... jag använder webbmailen hela tiden när jag sitter uppkopplad och det är ungefär 8 tim i snitt per dag. Ofta händer det att det är störningar, inte att den inte fungerar.
Om du använder din e-post så mycket så skulle jag varmt rekommendera ett riktigt e-postprogram. Webbpost brukar vanligtvis, hos de flesta webbhotell, anses vara ett webbaserat komplement till Mail, Outlook eller Thunderbird. Oavsett detta så kommer jag givetvis att framföra dina synpunkter till våra tekniker. Du får mer än gärna kontakta dem direkt på [email protected] likaså.

Mattias 2008-08-28 21:32

Kul annons! :)

eliasson 2008-08-28 21:48

Citat:

Originally posted by BoISaren@Aug 28 2008, 20:09
Lite skrattretande ifall Bineros mailserver osv kraschar, då hade iaf jag skrattat. Sen tycker jag dom har mycket driftstopp förövrigt, om man kollar deras driftinformation.

Ja, det var väll inte helt längesen Binero faktiskt hade stora problem med driften. :) (Rätta mig om jag har fel)
Hur som helst kul annons om man är insatt i Loopia problemen.

JonathanS 2008-08-28 22:00

Citat:

Originally posted by eliasson@Aug 28 2008, 20:48
Ja, det var väll inte helt längesen Binero faktiskt hade stora problem med driften. *(Rätta mig om jag har fel)
Hur som helst kul annons om man är insatt i Loopia problemen.

Ja, du tänker kanske på turerna kring servern VonAnka. Om än att det var en server så fick det väldigt mycket uppmärksamhet, förmodligen pga vår öppenhet (möjligtvis att artikeln hos Aftonbladet hjälpte till en aning).

Timofey 2008-08-28 22:12

Klockrent!
Speciellt då den första rubriken på IDG är "Så drabbas Loopias kunder - Efter flera veckors strul med Loopias e-posttjänst är problemet ännu inte löst."

THL 2008-08-29 08:52

Humor!

Isak 2008-08-29 09:47

Citat:

Originally posted by JonathanS@Aug 28 2008, 21:00
Webbpost brukar vanligtvis, hos de flesta webbhotell, anses vara ett webbaserat komplement till Mail, Outlook eller Thunderbird.
Intressant. Bra med ett språkrör så man vet hur de flesta webhotell ser på saken.

Själv har jag varit mycket nöjd med fsdatas webmail som vi använt i över 5 år.

JonathanS 2008-08-29 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av Isak
Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Webbpost brukar vanligtvis, hos de flesta webbhotell, anses vara ett webbaserat komplement till Mail, Outlook eller Thunderbird.

Intressant. Bra med ett språkrör så man vet hur de flesta webhotell ser på saken.

Ja, de flesta webbhotell jag har haft kontakt med och diskuterat webbaserade e-postlösningar. Vilket mer än väl täcker in merparten av de svenska webbhotellskunderna :) Det är givetvis inget fel med att använda en webbpost. Är man glad med det så ska man givetvis fortsätta så. Man kan dock få ut mycket mer (produktivitet, effektivitet, snabbhet osv) av ett riktigt (lokalt) e-postprogram.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson