![]() |
Tack, mycket intressant!
Ska också fundera lite på hur mina titles och disc. ser ut. Spindel > Hur ser du på bindestreck i titeln? Vad är bäst? "Bilguiden är din guide.." dvs inget bindestreck eller "Bilguiden - Guiden som.." dvs bindestreck och stor bokstav efteråt Tänker som title på föstasidan. Har tagit bort .se ur titeln nu.. |
Citat:
Skulle nog tagit alternativ 2 även om jag just nu använder alternativ 1 på min sida Goplay. Kommer förmodligen ändra till alt. 2 när jag är klar med nya sajten. Så mitt svar: "Företaget - Mottot" Där företaget är sidans namn och mottot är det där som ska locka att klicka på länken i Google. |
Jag håller med dig Spindel om att man ska hålla titeln ren.
Fast även om ingen kanske söker efter BytBil.se, så kan det mycket väl vara så att en sådan titel får fler klick på sig när den väl ligger där i serpen. Jag vet att jag personligen ser Billiga bilar-titlar som spam 1. Nyckelordet (som du optimerar för) 2. Ser titeln snygg ut (skulle du själv klicka på den?) 3. Överdriv inte (google blir bättre och bättre och vill inte ha skit, skapa inte skit) Edit: Du svara när jag skrev :) |
Citat:
Det jag har hört och sett är att folk oftast skriver in www när de ska gå till en sida och likväl länkar på det sättet. Just därför går man miste om en stor del av de naturliga inlänkarna till sin sida då de istället kommer att att hamna på www adressen. Visserligen förs länkkraften över om man kör en 301a, men ger det verkligen lika stor effekt som att den länkar direkt? Min gissning är att den inte gör det, men du får gärna rätta mig om jag har fel. Edit: typo |
Citat:
Det bästa är att göra som så TS: Kod:
<IfModule mod_rewrite.c> Det som kommer att hända nu är att dindomän,se redirectas till www.dindomän,se |
Citat:
Då återkommer man till om www är bra till något öht. Har ni några argument? Personligen tycker jag det är absurt att låta www leva vidare. Inga fördelar, vad jag kan se. I takt med att .SE har blivit ett allt starkare varumärke i i Sverige så förstår svenska folket att någonting.se är en hemsida vilket kanske inte var lika självklart förut vilket gjorde att man dessutom skrev "www.". Som sagt, i Google spelar det ingen roll om man tar bort www. Man straffas inte på något sätt. När det gäller MSN eller Yahoo är det möjligt att man förlorar lite på det, men tveksamt. Ni får gärna visa att så är fallet. Jag har svårt att se att "www." kommer leva vidare i samma utsträckning som idag om 10 år. https://www.google.com/support/webmasters/b...&ctx=tltp&hl=en |
Citat:
Angående fördel så tycker jag att min argumentation var väldigt tydlig, läste du överhuvudtaget mitt svar? Det handlar om hur användare skriver in adressen och framför allt hur användare länkar till ens sida, dvs med www. Visst förstår de flesta att det är en hemsida när det står någonting.se. Likförbaskat skriver de www.någonting.se i adressfältet när de ska besöka sidan, eller ännu värre, när de ska länka. Och självklart straffas man inte för en sån grej, nu diskuterade vi vad som var mest optimalt. Jag hoppas att du har rätt, jag tycker inte heller att www är varken snyggt eller funktionellt. Men jag tänker inte låta mina sidors ranking påverkas negativt för att försöka få folk att sluta använda www ;) |
Citat:
Kod:
<? |
Citat:
Så därför ser jag - som sagt - inga fördelar med www, inte ens SEO-mässigt när det gäller Google. Och 301:a borde ju rimligtvis göra så att även MSN och Yahoo förstår att det är utan www som gäller. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson