WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mypay.se ? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3126)

mypay 2004-08-15 04:39

Svar 1 var svaret på det meddelande som raderades. Ifall någon mer hann läsa det..

Och vad gäller frågorna varför man ska välja oss och inte YO.se (eller någon annan aktör)..
Jag ville egentligen undvika att göra reklam för oss här inne men eftersom du frågar..

Vi har avtal för betalning med SMS i just nu 11 länder.. fler är på gång. Vi har stöd för betalning med vanlig telefon. Vi kommer lansera betalning med kreditkort och håller på att jobba med andra betalningsföretag för att integrera oss med dom (exakt vilka kan jag inte gå in på)

Sen har vi fler fördelar av ren teknisk art som jag heller inte kan gå in på.. än..

PeterHA 2004-08-15 04:57

Citat:

kan du beskriva företaget , hur länge har ni funnits på marknaden ? Var finns ni?
Fick jag svar på den frågan?

Citat:

(exakt vilka kan jag inte gå in på)
Citat:

Sen har vi fler fördelar av ren teknisk art som jag heller inte kan gå in på.. än..
Det är som att köpa grisen i säcken !

mypay 2004-08-15 10:38

Jag tror jag helt enkelt väljer att sluta svara på dina frågor..

Självklart kan jag inte gå in på vad vi har planer i utvecklingen. Vad som kommer inom snar framtid etc!
Eller kan du åka till Volvos kontor och få fram info om deras nästa bil? Den som de inte släppt än vill säga - tveksamt va?

Jag får mest känslan av att du försöker skapa en diskussion om huruvida vi är oseriösa gentemot YO.se eller inte.. Och vart din ståndpunkt i den frågan ligger är väl ganska tydlig.

Men jag tänker inte spendera en massa tid på att övertyga dig.. Det finns roligare saker att göra med sin tid. Vi kommer dock - på vår sida - lägga ut email samt telefon och adress till de soim ligger bakom mypay.
Det kommer att komma en lista på alla personer som hjälpt till med utvecklingen av mypay..

Och köpa grisen i säcken - möjligt.. Men jag tycker inte det. Du fär det jag nämnt ovan.. plus lite mer - det är inte att köpa grisen i säcken.. Att köpa grisen i säcken innebär att man riskerar att få något som är dåligt.. Men som sagt - jag har varken lust, ork eller tid till att hålla på att förklara så grundläggande saker.. mitt tips till dig är att fundera lite innan du skriver en massa inlägg och ifrågasätter saker.

Och som vi skickade till media.se killarna efter att dom reggat sig hos oss för att kika runt.. jag valde då att citera Coca Cola då dom uttalade sig ang. "kriget" runt jul mellan dom och julmusten (citerar säkert fel) "Vi har inga planer på att ta över julbordet - men däremot samsas om det"

Nu är min fråga - är detta ett forum med seriösa webmasters eller ett forum med personer som försöker smutskasta varandra?
Vi har självklart info om yo.se som inte är alltför PR-vänlig.. Men det är något som INTE hör hemma här.. Och inte via privata mail heller.. Dom gjorde sina tabbar och alla har rätt att göra misstag.. Det viktigaste är att man lär av dom och vad jag vet så har dom gjort det.

Enda missen nu är väl färgvalet på deras hemsida :)

Jag tycker alltså att mypay och yo.se ska kunna existera sida vid sida.. det är en stor marknad.. och om vi är dom enda aktörerna (än så länge) så räcker den gott och väl till

robertsson 2004-08-15 12:18

Jag tänkte skriva lite personliga åsikter om yo.se och mypay.se.

Yo.se har funnits sedan dec 03 och jag har varit medlem sedan jan 04. Jag har sett varningar här på wn för att yo skulle spamma och vara nån slags pyramidspel. Detta är ingenting jag har sett något av. yo.se gjorde kanske misstaget i början att dom marknadsförde sig som en community vilket medförde att massa lunarstorm kids började regga sig och ställa barnsliga frågor i forumet. Sedan 1 månad tillbaka har yo.se lanserat v2 av sin sida där community känslan är borta och fokus är på sms-tjänsterna. Ersättningen har höjts från 50/50 till 70/30 och jag som specialmedlem har 80/20 vilket innebär att jag får 4kr exkl moms för ett 10 kr sms vilket jag anser vara helt ok. Jag har sammanlagt tjänat ca 4000 kr hos yo. Jag har begärt utbetalning en gång och fick pengarna efter ca 6 veckor.

Mypay.se hittade jag för ca 1 månad sedan och reggade mig. Sidan skilljer sig lite på det sättet att man inte behöver lägga upp alla sms tjänsterna själv utan man får en klar sida med sitt prefix som man sedan tjänar pengar på. Mypay.se betalar i dagsläget 60/40. Hemsidan har en del brister och man ser att arbete pågår. Jag har under en månads tid lyckats "sälja" 10 tjänster vilket knappt ger några pengar. Jag har därför inte begärt utbetalning och kan inte uttala mig om dom är seriösa på det sättet.

Jag tycket det är synd att dessa sidor/operatörer ska kriga med varandra. Det är bra med konkurrens och jag hoppas mypay.se kommer utvecklas och erbjuda nya tjänster om man skrivit här på sidan.

Lycka till Yo och Mypay

mypay 2004-08-15 12:31

Nejdå - vi krigar inte med YO.se utan ser gärna att vi kan existera i samspel med varandra. Konkurrens gynnar marknaden. Har vi ingen konkurrent så pressar vi oss aldrig att bli bättre. Hade vi t.ex inte dykt upp så hade (troligen) yo.se fortf. legat med en 50% deal med sina medlemmar..

Och arbetet pågår.. Jag har t.ex varit pappaledig ett tag mitt i utvecklingen (kalla det dålig planering helt enkelt..)

Jacob 2004-08-15 12:38

Citat:

Originally posted by mypay@Aug 15 2004, 03:19
YO.se hade själva 50% för bara en vecka sen. Vi satte 60% för att självklart ligga över vår konkurrent som i sin tur la sig över oss så fort dom fick veta att vi fanns..
Ja, fri konkurrens är väl bra underbart?

Jag skulle önska att ni la ut lite mer information om era tjänster på sidorna man ser innan registrering. Till exempel vad ni har för nummer och prefix.

mypay 2004-08-15 13:03

ska genast ta upp det med min kollega.. mer information är det redan tänkt men helt rätt.. ju mer info man får innan man registrerar sig desto mer säker blir man.. och vi slipper personer som registrerar sig för att sedan inte använda tjänsten för att den inte passar..

tack för tipset!

PeterHA 2004-08-15 13:06

Citat:

Jag tror jag helt enkelt väljer att sluta svara på dina frågor..
Hoppas inte det är er företagspolicy att inte svara på frågor , ni skulle tjäna på att vara lite mer öppna.

Citat:

Jag får mest känslan av att du försöker skapa en diskussion om huruvida vi är oseriösa gentemot YO.se eller inte.. Och vart din ståndpunkt i den frågan ligger är väl ganska tydlig.
Min ståndpunkt i den frågan ?? Varför skulle jag ha en ståndpunkt i den frågan?

Varför skriver du en massa rundsnack istället för att svara på frågorna som jag ställde?
ok företagshemligheter har jag inte bett dig avslöja utan fördelarna med mypay
och varför man ska välja er framför andra aktörer?
telefix.se ger 88-95% enl deras sida , yo.se 70 % enl deras sida, och mypay.se ger 60 %.
Sen finns finns det fler aktörer, vad dom har gemensamt är att man kan läsa sig till villkor etc,
vilket man inte kan hos mypay, det var därför jag ställde mina frågor.

Citat:

mitt tips till dig är att fundera lite innan du skriver en massa inlägg och ifrågasätter saker.
Tack för ditt tips, det var efter att funderat ett tag som jag ställde frågorna, hade jag hittat svaren hade jag inte behövt fråga.

Citat:

Nu är min fråga - är detta ett forum med seriösa webmasters eller ett forum med personer som försöker smutskasta varandra?
Wn är helt seriöst, det har jag märkt under det ½ år jag varit medlem,
vad man än undrar över så hittar man svaret på wn, men när jag sökte på mypay så fanns inte en enda rad.
Att ställa frågor är väl inte att smutskasta? Men när jag läser dina svar, där du skriver nästan enbart om yo
samt undviker att svara på mina frågor? Då undrar jag vem som kastar smuts.

Citat:

Vi har självklart info om yo.se som inte är alltför PR-vänlig..
Jag har ställt liknande frågor till yo och fått svar från dom så jag förstår inte vad du menar.

Citat:

Dom gjorde sina tabbar och alla har rätt att göra misstag.. Det viktigaste är att man lär av dom och vad jag vet så har dom gjort det.
Vad du menar med detta, förstår jag inte.

Citat:

Enda missen nu är väl färgvalet på deras hemsida
Om jag skulle välja att använda deras tjänster eller någon annan aktörs,
så skulle färgen på sidan inte vara avgörande utan jag tittar på användarvänlighet,
support, och den biten som gäller ersättningar för dom tjänster jag behöver kunna ta betalt för.
Man vill ju behålla så mycket pengar som möjligt för sina tjänster.

Tråkigt att du inte svarade på mina frågor, väldigt tråkigt att du bara svarar på yo frågor som jag inte ställt.

mypay 2004-08-15 13:22

Jaja.. ok då.. jag får väl ge svar på tal

Vi anger alltså inte vilket företag som har mypay?

Längst ned på ALLA sidor..

Citat:

Copyright © 2004. mypay.se. All rights reserved
mypay.se is a trademark of WEBIT mobile services

Citat:

Dom gjorde sina tabbar och alla har rätt att göra misstag.. Det viktigaste är att man lär av dom och vad jag vet så har dom gjort det.
Att dom gjorde misstag i början - som att marknadsföra sig som en community t.ex.. Men märkte att det inte funkade och slutade med det..

Citat:

Vi har självklart info om yo.se som inte är alltför PR-vänlig..
som sagt - jag tänker inte gå in på det..

Citat:

Enda missen nu är väl färgvalet på deras hemsida
Kedsen om jag försökte få med lite humor i det hela.. vad jag menade var alltså att dom har en bra sida med bra tjänster.. Men att jag inte tycker deras färgval är bra. Och jo - färgval är viktigt. Man ska t.ex ta hänsyn till personer med synfel etc.

självklart vill man kunna behålla så mycket som möjligt på sina tjänster.. 60% är ingen fast provision.. Det är vad man börjar med. Allt är förhandlingsbart.

Men istället för att diskuttera detta i all oändlighet vill jag gärna kunna återgå till att göra klart vår sida och där få upp all information. Jag kan skicka dig ett mail när sidan är helt klar om du vill?

Skicka mig din mail bara så hör jag av mig.

PeterHA 2004-08-15 14:01

Citat:

Men att jag inte tycker deras färgval är bra. Och jo - färgval är viktigt. Man ska t.ex ta hänsyn till personer med synfel etc.
Tycker att yo har gjort ett bra färgval med tanke på färgblinda!
Däremot så har mypay valt färger som färgblinda kan se fast på ett annat sätt, inget bra val.

Färgblindhet
Alla människor uppfattar inte färger likadant. Människor som har ett avvikande färgseende kallas färgblinda. Det finns många olika typer av färgblindhet. Den vanligaste är röd-grön-färgblindheten.
Röd-grönfärgblinda kan inte se skillnad på rött och grönt, och vissa andra färger bereder också svårigheter. De flesta "färgblinda" människor kan alltså se färger, men de ser dem på ett annat sätt.

Kan tala om att jag inte kommer att använda mig av era tjänster, inte för ett färgval utan för ert undvikande sätt att svar och en slags otrevlig underton i dom svar man får.

Citat:

Copyright © 2004. mypay.se. All rights reserved
mypay.se is a trademark of WEBIT mobile services

Det var knappast svaret jag ville ha, det läste jag på eran sida.
Nej jag frågade efter det som seriösa företag anger på sina sidor.
Företagsuppgifter, t ex adress telefon org.nr etc

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson