![]() |
Har en uppdaterad printscreen av programmet nu om någon fortfarande orkar hjälpa mig :)
http://digitalunit.se/projects/app2.jpg Text i översta rutan, välja start och slutdatum, rulla progressbar (oviktigt), visa resultat i datagridview där nere, that's it... men hur? :) |
Det första är en klass. Skapa en klass och spara den i App_Code-mappen.
Det andra kan du iofs skippa och bara i knappens click-event lägga följande: using (CRS.Data data = new CRS.Data()) { data.CommandText = "SELECT No, Customer, [Date] FROM tabell WHERE searchField=@search AND [date] BETWEEN @date1 AND @date2"; data.AddParameter("@search", DbType.VarChar, tbSearch.Text); data.AddParameter("@date1", DbType.DateTime, calFrom.SelectedDate); data.AddParameter("@date2", DbType.DateTime, calTo.SelectedDate); DataList1.DataSource = data.ExecuteReader(); DataList1.DataBind(); } [edit] Ändrade så det är vettiga parametrar [/edit] |
Efter timmar av pill fram och tillbaka tror jag att jag närmar mig en lösning! :)
Nu återstår endast ett error för att min kompilering ska gå igenom Kod:
'NWNDWHDataSetTableAdapters' is not a member of 'System.Windows.Forms.TextBox'. Koden: Kod:
Try |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson