WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hur mycket kan man ge? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30955)

Eddan 2008-08-05 20:53

Det som ingår i sidan jag tittade på är

-Betalsystem (sms,tele,kort,mm)
-Domän
-kod & design (självklart) fritt förfogande över koden & designen som killen säger (men det verkar ju alla ha :) )
-affiliatesystem

Då sidan inte är ingångsatt så finns det inga annonser eller registreringar på db, Sidan har samma funktionalitet som blocket, men vete fan om det är ett exakt plagiat. Men som du säger...det är inte kul fall advokater står och knackar sedan på dörren

//Eddan

gummianka 2008-08-05 21:11

Jag säger nog som Conny, är det en fungerande sida, och du har möjlighet att testa det så är 30k helt okej, designen är väl lite för lik, ja, men det är ju också ganska lätt ändrat...men det borde väl kunna ingå för 30k.
Ett annat sätt att kolla om det är rimligt är ju att fråga hur mycket tid som ligger bakom, kolla den uppgiften med någon annan utvecklare och se om det stämmer...
Men annars tycker jag du ska be Clonix förklara vad han tycker sidan borde kosta, och ungefär hur mycket tid som ligger bakom...

Eddan 2008-08-05 21:41

Citat:

gummianka: Men annars tycker jag du ska be Clonix förklara vad han tycker sidan borde kosta, och ungefär hur mycket tid som ligger bakom...
Vad säger du Clonix, utifrån det du har sett hittills, kan kolla denna sida http://www.sortimentet.se

Hur mycket skulle du värdera den till?

//Eddan

goose 2008-08-05 21:52

Denna sidan känns inte så nytänkande inom annonsmarknadsegmentet. Visst du får mycket prylar för 30k som jag tvivlar på att någon slänger ihop åt dig för den pengen, men du får ju en tok-kopia på blocket.se. Men det är kanske det du vill?

Samben 2008-08-05 21:53

Det där är ju en av lagtunmedia's sidor som dem försökte byta mot en av mina sidor. 30 000 SEK för den och du har gjort en dålig affär, jag skulle skämmas om jag sålde den för det priset med den statistik som finns. Observera att jag inte har något personligt mot ägaren bakom Lagtunmedia men jag reagerade starkt på priset.

Eddan 2008-08-05 21:55

Citat:

Originally posted by goose@Aug 5 2008, 21:52
Denna sidan känns inte så nytänkande inom annonsmarknadsegmentet. Visst du får mycket prylar för 30k som jag tvivlar på att någon slänger ihop åt dig för den pengen, men du får ju en tok-kopia på blocket.se. Men det är kanske det du vill?
Vill och vill...varit och kollat runt på classifieds script, men alla är så ...så..plottriga eller vad man ska säga
provat några free classifieds, och gjort om lite, men det blir inte riktigt bra.

Jag vill inte att det ska vara en snapshot på blocket, men lika "enkel" om man säger så, missförstå mig rätt :)

//Eddan

Samben 2008-08-05 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av Eddan
Citat:

Ursprungligen postat av clonix
betala 30 k för den där sidan och du kan känna dig rätt lurad
Det finns inget speciellt med den sidan...den är inte ens snygg ur designsynpunkt.
Känns som någon tagit en kopp kaffe och under tiden kopierat Blocket.

Exkat 30k vill jag inte betala heller, att det är en kopia märker jag ju, eftersom det finns 3 st hemsidor med samma upplägg.
Det jag vet är att den sidan som jag var intresserad av, hade alla betalalternativ SMS, KORT, TELE. mm..
alltså bara att sätta igång så att säga.
Men OM jag skulle köpa den, ska man då erbjuda 5k eller?
//Eddan

Ett bud kan du forma efter en mängd olika faktorer, utan riktig fakta är det svårt för oss att ge dig en bra lösning. Ge oss faktan så ger vi dig lösningen, easy as that.

Eddan 2008-08-05 21:59

Citat:

Originally posted by Samben@Aug 5 2008, 21:53
Det där är ju en av lagtunmedia's sidor som dem försökte byta mot en av mina sidor. 30 000 SEK för den och du har gjort en dålig affär, jag skulle skämmas om jag sålde den för det priset med den statistik som finns. Observera att jag inte har något personligt mot ägaren bakom Lagtunmedia men jag reagerade starkt på priset.
Samben: LagtunMedia?!! Fill me in...

Att 30k är mycket för en "massproduktion" är ju givet, Försökte de byta en av sina sidor mot en av dina?
är de oserösa, vad skulle du erbjuda?

//Eddan

Samben 2008-08-05 22:14

Ägaren bakom "Reklambyrån" Lagtunmedia erbjöd sig två av sina sidor (en av dem ser exakt ut som den du visar på bild) och en rikstäckande PR-kampanj mot en av mina sidor. Vilken sida det gäller är oviktigt här.

Eddan 2008-08-05 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Samben
Citat:

Originally posted by -Eddan@Aug 5 2008, 20:15
Citat:

Ursprungligen postat av clonix
betala 30 k för den där sidan och du kan känna dig rätt lurad
Det finns inget speciellt med den sidan...den är inte ens snygg ur designsynpunkt.
Känns som någon tagit en kopp kaffe och under tiden kopierat Blocket.

Exkat 30k vill jag inte betala heller, att det är en kopia märker jag ju, eftersom det finns 3 st hemsidor med samma upplägg.
Det jag vet är att den sidan som jag var intresserad av, hade alla betalalternativ SMS, KORT, TELE. mm..
alltså bara att sätta igång så att säga.
Men OM jag skulle köpa den, ska man då erbjuda 5k eller?
//Eddan

Ett bud kan du forma efter en mängd olika faktorer, utan riktig fakta är det svårt för oss att ge dig en bra lösning. Ge oss faktan så ger vi dig lösningen, easy as that.

De fakta jag har är dessa (som jag har fått på mail av killen som säljer den.

"Fakta: en Internetbaserad komplett fullt fungerande system med alla betalningsätt, kontokort, bankgiro, sms, Hela systemet är webbaserat vilket gör att det går att driva från vilken dator som helst i världen. Hela platformen säljes. Teknisk assistans kan ordnas vid försäljning. Tjänsten är utvecklad i PHP o MYSQL. Med full rätt att ändra i källkoden. Databasen är av hög kvalité, manuell granskning har gjorts av samtliga programerare.Återkom gärna med fler frågor eller om stort intresse finns, kan vi boka en tid för full genomgång i Stockholm. Som det står är koden fri för alla möjliga ändringar lika så design. "

Ingen statistik på besök

//Eddan

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson