WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero skickar email på engelska (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30769)

Kedi 2008-07-27 15:28

Citat:

Originally posted by Brazzan@Jul 27 2008, 15:12
Det är väl inte så smart om du inte vet vad som står där? Mailet handlar helt enkelt om kontaktuppgifterna för din .com domän och om de är korrekta.. är de inte det "måste" du ändra dem.
Nu är emailet skrivet på engelska och eftersom det är på engelska kommer det automatisk att slängas även om det rör sig på ett viktigt email. Hade emailet varit skrivet på svenska så hade det varit en annan sak men eftersom emailet är skrivet på engelska så kommer email att slängas utan vidare åtgärd.

tartareandesire 2008-07-27 15:29

Om du inte anser dina domäner vara viktiga så, visst, släng mailen du =) Hellre skriva en tråd här än att ögna igenom dom =) Du gör givetvis som du vill men då får du också skylla dig själv om du gör bort dig.

Kedi 2008-07-27 15:59

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Jul 27 2008, 15:29
Om du inte anser dina domäner vara viktiga så, visst, släng mailen du =) Hellre skriva en tråd här än att ögna igenom dom =) Du gör givetvis som du vill men då får du också skylla dig själv om du gör bort dig.
Mina domäner ÄR VIKTIGA men eftersom emailet är på engelska så slänger jag det automatisk eftersom jag inte ägnar mig åt email som är skrivna på engelska.

Kristoffer G 2008-07-27 16:08

Du får förlåta mig... men det du säger låter helt sjukt i mina öron. Kan man inte engelska så frågar man någon som kan, eller så lär man sig det. Om man jobbar med internet så är det ett jävla handikapp att inte kunna engelska.

Kedi 2008-07-27 16:32

Citat:

Originally posted by Brazzan@Jul 27 2008, 16:08
Du får förlåta mig... men det du säger låter helt sjukt i mina öron. Kan man inte engelska så frågar man någon som kan, eller så lär man sig det. Om man jobbar med internet så är det ett jävla handikapp att inte kunna engelska.
Det låter inte alls sjukt.

Jag tänker inte ägna mig åt att leta efter någon som kan engelska eller översätta det via google. Har andra viktiga saker att göra än att ägna mig åt ett email som är skrivet på engelska.

Det finns dem som inte kan lära sig andra språk. Har du tänkt på det?

tartareandesire 2008-07-27 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi
Citat:

Ursprungligen postat av Brazzan

Jag tänker inte ägna mig åt att leta efter någon som kan engelska eller översätta det via google. Har andra viktiga saker att göra än att ägna mig åt ett email som är skrivet på engelska.

Med den inställningen kan du förlora en domän helt om du har otur. Är det inte viktigt för dig så är det helt enkelt ditt problem, ingen annans. Kan man inte engelska själv får man lösa det på annat vis som sagt var.

Anders Larsson 2008-07-27 16:50

Då ska du kanske inte köpa .com - domäner heller, utan hålla dig till .se adresser?

Kristoffer G 2008-07-27 17:03

Jag har kompisar vars syskon har diverse mentala handikapp och de kan minsann engelska... inte jättebra, men på en 8årings nivå.

Inlärningsproblem, dyslektiker, problem att koncentrera sig.... även om du har alla dessa saker samtidigt, kan du lära dig engelska.

Om det är en åldersfråga "Man kan inte lära en gammal hund nya trick".. så är även det skitsnack...

Du verkar ju både kunna skriva och läsa svenska, vad hindrar dig att försöka lära dig engelska?

Det finns flera olika sätt att lära sig nya saker... sitta vid skolbänken kanske inte fungerar för dig. Jag lärde mig engelska genom att titta på utländska filmer med svensk undertext... så jag lärde mig tyska också.

Nä... snarare en mental block.

Kedi 2008-07-27 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Originally posted by -Kedi@Jul 27 2008, 16:32
Citat:

Med den inställningen kan du förlora en domän helt om du har otur. Är det inte viktigt för dig så är det helt enkelt ditt problem, ingen annans. Kan man inte engelska själv får man lösa det på annat vis som sagt var.

Domänerna är viktiga så påstå inte något annat. Sedan skrev jag klart och tydligt att jag inte ägnar mig åt email som är skrivet på engelska.

Kristoffer G 2008-07-27 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kedi
Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Jul 27 2008, 16:48
Citat:

Originally posted by -Kedi@Jul 27 2008, 16:32
Citat:

Domänerna är viktiga så påstå inte något annat. Sedan skrev jag klart och tydligt att jag inte ägnar mig åt email som är skrivet på engelska.

Ok. Självklart din ensak hur du väljer att göra med dina mail. Jag menar inget illa heller med det jag säger, men det är ett fruktansvärt handikapp att inte kunna engelska och samtidigt arbeta med domäner och internet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson