WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Blip/Blipville spammar ens email adresser (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30416)

Kedi 2008-07-09 16:07

Sedan har jag inte ens anmält Blip/Blipville för detta ännu utan jag ville veta vart man kan anmäla spam någonstans.

Innan ni antyder saker och ting så ta reda på fakta först. Man kan liksom inte skriva att det är mitt fel i och med att det inte är jag som har skickat dessa 188 aktiverings mailen till mig själv.

FredrikNas 2008-07-09 16:19

Fakta kvarstår att du har fått besökare på ditt konto, ditt konto är ditt ansvar.

Kedi 2008-07-09 16:20

Citat:

Originally posted by Novocain@Jul 9 2008, 16:06
Okej, du är tydligen inte införstådd i hur det fungerar, om någon har använt din adress och faktiskt registrerat den i blipville så är inte Tv4/blipville ansvariga.

Sen spelar det ingen roll om du avsiktligt har låtit dom använda den, eller om dom har knäckt ditt lösenord. Detta får du ta upp med din email leverantör. Blipville/Blip/Tv 4 eller gud har inget att ta ansvar för i detta.. tyvvär faller ansvaret på dig själv och att säkra din egen epost låda alternativt din epost leverantör om det är dom som har blivit hackade.. men sannolikt är det du själv.

JO; JAG ÄR INFÖRSTÅDD HUR DET FUNKAR: JAG ÄR INTE DUM I ROTEN SOM DU TYCKS TRO ATT JAG ÄR.

Ingen har knäckt lösenorden till mina email adresser och sedan är det väldigt lätt att ange andras email adresser. Jag har inte skrivet att de är ansvariga för att någon har använt mina email adresser olovligt men däremot är de ansvariga för att de skickar ut totalt 188 aktiverings email till två stycken falska konton.

Jag har inte bett om att få dessa 188 aktiverings mail och sedan hör det till att den person som har drabbats av detta ger Blip/Blipville information om att de har skickat ut en massa aktiverings mail så att de kan kolla upp och rätt till det som är fel så att inga fler får en massa aktiverings mail när de registrerar ett konto på Blip/Blipville.

Är det så svårt att fatta eller? Det är inte jag som har skickat dessa aktiverings mail till mig själv men på dig så låter det är MITT FEL att Blip/Blipville har skickat dessa 188 aktiverings mail.

Nej, det är inte mitt fel och kom inte med FALSKA PÅSTÅENDE igen.

Sedan ligger min webmail hos Loopia och inte hos någon Internetlevrantör och sedan rör det sig inte om att någon har hackat sig in.

Kedi 2008-07-09 16:21

Citat:

Originally posted by Novocain@Jul 9 2008, 16:19
Fakta kvarstår att du har fått besökare på ditt konto, ditt konto är ditt ansvar.
Jag har inte fått några besökare på mina email konton.

FredrikNas 2008-07-09 16:27

men då är det ju du själv som har reggat alla 188 konton hos blip då, jag skrev ju det ovan, blip kräver att du verifierar varje konto med en länk som skickas till din email.. samt att du skriver ju ovan såhär

Citat:

Dessa email skickades av Blip/Blipville och är aktiverings mail på grund av att en eller två personer har använt dessa två email adresser till att kunna skapa falska konton på Blip/Blipville.
Hur menar du att detta skulle ha gått till? Det enda som faller som rimligt är att någon har använt ditt konto utan din vetskap, eller att någon har fyllt i din email för att skicka verifieringsmail till dig., dock har ändå inte blipp gjort något fel här.

Evangelisten 2008-07-09 16:27

Eftersom kedi skrivit till Blip och man INTE ens svarit på hennes e-mail, är de ansvarig på så sätt att de fortsätter skicka trots hon tillskrivit dem.

Jag kan intyga att hon har skrivit.

Det är inte Blips fel att man började skriva till henne. Men allt som skickats efter det att kedi tillskrivit Blip, det är deras ansvar och där har de gjort fel .

Jag vet att Blip fått ett antal e-mail från kedi i frågan. Just nu hjälper jag henne att tillskriva TV4 koncernens VD för att snällt be han säga ifrån till Blip.

rhdf 2008-07-09 16:31

för att förtydliga detta.
Någon / några har alltså reggat 188 konton på blip, som de sedan ändå inte kan använda eftersom de inte kunnat komma åt aktiveringsmailet.

det låter ju osedvanligt korkat av dem

FredrikNas 2008-07-09 16:34

Wow... så du menar att alla mail ska upphöra i samband med att "Kedi" skickar ett mail, detta är alltså en väldigt stor sida, som sannolikt har bra många i kö innan dom kommer till Kedis mail, som jag förstod av det ovan så skickades dessa mail till kedi den 5:e juli, alltså på lördagen nu i helgen? och nu är det alltså onsdag dom lär väl ha börjat supporta från måndag igen efter helgen d.vs.. på en sån här stor sida kan man få räkna med responstid, speceiellt över något så trivialt som email-spam

jag skulle vilka se Tv4 Koncernens VD när han läser erat mail... snacka om priceless

NU tänker jag inte slösa mer av min egen tid här.

Edit: Jag ska också förtydliga att jag uppfattade det som om att det handlade om "aktiveringsmail" och inte verifieringsmail, dvs jag trodde det rörde sig om "tack nu är ditt konto verifierat, välkommen till blip" men oavsett om det är det första, eller det senare så gör dom inget fel i att skicka dessa mail

gummianka 2008-07-09 16:44

Citat:

Originally posted by Novocain@Jul 9 2008, 16:34
Wow... så du menar att alla mail ska upphöra i samband med att "Kedi" skickar ett mail, detta är alltså en väldigt stor sida, som sannolikt har bra många i kö innan dom kommer till Kedis mail, som jag förstod av det ovan så skickades dessa mail till kedi den 5:e juli, alltså på lördagen nu i helgen? och nu är det alltså onsdag dom lär väl ha börjat supporta från måndag igen efter helgen d.vs.. på en sån här stor sida kan man få räkna med responstid, speceiellt över något så trivialt som email-spam

jag skulle vilka se Tv4 Koncernens VD när han läser erat mail... snacka om priceless

NU tänker jag inte slösa mer av min egen tid här.

Nu vet jag inte exakt vad som hänt...men...du kan ju inte på allvar mena att det är okej att skicka ut 188 mail till samma adress, egentligen oavsett om det är hon/han själv som har försökt att registrera sig på Blip, det bör väl vara själva definitionen på SPAM, skulle nu 188 registreringsförsök göras som INTE kan bekräftas så bör det väl rimligtvis finnas en spärr för det i systemet, jag kommer ihåg en tråd för inte så länge sedan där Binero (tror jag det var) skickat ut sitt nyhetsbrev i väldiga upplagor, vilket väl rimligtvis får anses som spam, även om alla som fick det hade skrivit upp sig på att få det.
Förlängningen av det du säger skulle annars bli att om man bara angett sin e-postadress någonstans så är det okej att skicka vad som helt till den, från vem som helst...

...men det var kanske bara svårt att svälja stoltheten och erkänna att du hade fel...

hundserver 2008-07-09 17:26

ASG så då var dagen räddad med ett gott skratt!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson