WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Nytt webbbaserat rollspel, tips? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30312)

trådlöst 2008-07-04 22:39

Okej killar ;) ..och tjejer ;)..men vilken genre tkr ni e bra då? För HBSpelet e ju typ sånn bärna sprit eller? Och Haxxed e bränna sprit, pimpland e typ dro*er osv, dk e ju allt..eller iförsig, allt e ju allt :P

Men jag e inte 100% kunnig på php, utan kan 80% i php, av 100%. Men designen kanske jag skulle vilja ha hjälp med, några any tips? Haha.. tacksam för alla svar!

Kristoffer G 2008-07-04 22:55

Citat:

Originally posted by trådlöst@Jul 4 2008, 22:39
Okej killar ..och tjejer ..men vilken genre tkr ni e bra då? För HBSpelet e ju typ sånn bärna sprit eller? Och Haxxed e bränna sprit, pimpland e typ dro*er osv, dk e ju allt..eller iförsig, allt e ju allt
Men jag e inte 100% kunnig på php, utan kan 80% i php, av 100%. Men designen kanske jag skulle vilja ha hjälp med, några any tips? Haha.. tacksam för alla svar

Kan du PHP till 80%? Då är du den första PHP gurun jag stött på på detta forumet :)

Angående spelet så kan du ju alltid försöka skapa någonting som inte handlar om destruktivt beteende. Något som har med samhället att göra kanske? Tänk The sims.... typ

trådlöst 2008-07-04 23:18

Gillar inte the sims spel, eller ngt i form av det, ända sen jag var liten har jag velat kunna göra ett sådant spel, men nu är det det..Håller på och gör en design, men tar mkt tid, kmr nog skissa på den i 1-2 dagar..

Padchi 2008-07-04 23:33

Det finns redan flera spel som har liknande funktioner om inte exakt lika dana så att tänka på:
Vad är det som gör just din sida unik?
Varför ska besökarna besöka din sida istället för xxx.xx?
Vad kan du erbjuda användare som ingen annan kan? Det du skriver nu finns som sagt många sidor som har.

Jag skulle inte sattsa på det som du yänker på, du kommer inte komma någon vart om du inte har världens marknadsföring. Det finns redan ett jätte stort som har användare från hela världen, varför skulle du kunna ta de?

Kom på en unik spel idé istället för att använda en som redan finns OM du inte kan göra det betydligt bättre.

Baldros 2008-07-04 23:36

Du vill ha medarbete som gör det för skoj? Visst, men vad ska dom säga när du börjar tjäna storkovan på sidan och dom har vart med och byggt den?

trådlöst 2008-07-05 00:04

Då delar vi ju på vinsten förstår du väll?
Men aja, jag tänker ändå go for it..men jag kommer ha så mkt att göra så det inte är sant!

Baldros 2008-07-05 00:14

Bra, var bara tvungen och kolla.

trådlöst 2008-07-05 00:19

No problem, men har ni tips på hur en sån där "kriminell aktig spel sida" ska se ut? Typ göra någon skiss så jag kan utgå ifrån det? Design är inte min starka sida, tyvärr, :P

Emil_P 2008-07-09 18:57

Är det inte bättra att du fokuserar på en sida som även föräldrar gillar, det är ju trots allt dom som sponsrar barnens spelande. Exempelvs www.bandtycoon.com

WeaZear 2008-07-10 14:51

Försök hitta på en egen spelidée istället för att härma andra. Kanske försöka göra ett spel utan våld / kriminallitet?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson