![]() |
Citat:
|
I längden tror jag du kommer behöva en dedikerad/colo-server ändå. Eftersom det är statiska filer du vill trycka ut så behöver du egentligen ingen speciellt kvick hårdvara om det bara är fråga om ett tiotal samtidiga användare.
Sen borde du se över om du inte kan använda en bättre komprimering än den du använder idag. 1Mbit/s är rätt mycket. |
Tanken är att jag ska sälja in det till alla de tre kommunala skolorna i min kommun för en krona. (Jag känner folk där och de lär ju knappast säga nej när det kostar 1 spänn per skola :P)
Och sedan ringer jag andra skolor och säger att alla kommunala skolorna i den här kommunen har faktiskt köpt tjänsten av oss. Citat:
|
Jag är inte heller något proffs på komprimering iofs, men en dator-desktop är rätt statisk, dvs det är inte mycket som förändras mellan varje bildruta och man borde kunna köra klart lägre framerate än 25/30 som man kör med i video utan att det uppfattas som hackigt.
Vet inte hur de elearning-grejor jag kört varit gjorda men jag misstänker att det varit i flash. |
Citat:
Har tänkt på det med... Dock tycker jag att det märks när man går under 23 (men det är nog bara jag som är känslig kanske). Däremot har jag att varje keyframe ligger på var 300 frame och det tror jag inte går att sänka. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag skulle inte köpt en VPS för 440 då man kan få colocation samt dedikerad server för under en hundring mer.
När man väl har colocation/dedikerad server så kostar det inte så mycket att växa sedan, men är just steget dit som kan vara det dyra. |
Citat:
Och sedan är man själv ansvarig för hårdvara. När servern går ner tar det lite tid att få igång. Med en VPS så är hostinföretaget ansvarig för hårdvaruproblem och de har troligen reserver de kan byta till ganska snabbt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson