WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Tips till dom med ryggont. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30035)

pokerstjärna 2008-06-19 17:35

Citat:

Originally posted by tartareandesire@Jun 19 2008, 17:29
Hinner man inte träna så tycker jag man bör försöka omstrukturera sitt liv lite för vi har som de flesta vet bara ett. Att ta hand om sig själv är en bra gåva till de man bryr sig om och har nära.

En kvarts promenad är en bra början men är man relativt ung och frisk i övrigt så bör man lyfta på bägge fötterna och springa en runda istället när man har orken, särskilt om man nu har ont om tid. Styrketräning i all ära men några joggingrundor i veckan är bättre om man absolut måste välja.

Jag tror inte TS ska ansöka till SAS skottland.
Så det räcker gott och väl med att promenera, att jogga gör inte så mycket mer det är bara onödigt när man kan promenera och njuta av naturen samtidigt.
Omstrukturera sin livsstil ska man absolut göra, men man behöver inte gå för långt.

Massage en gång i veckan, fler promenader, köpa nya kontorsmöbler som är ergonomiska (stavning?), kanske också tänka på att byta madrass på sängen.

Detta räcker gott och väl.

clirre 2008-06-19 19:18

Pokerstjärna: Eller så jobbar man från Bali / Thailand där massagen kostar 30 kr för en timme :D

pokerstjärna 2008-06-19 19:19

Citat:

Originally posted by clirre@Jun 19 2008, 19:18
Pokerstjärna: Eller så jobbar man från Bali / Thailand där massagen kostar 30 kr för en timme :D
Hehe! Om man har den förmånen att bo där, så ja :)

eliasson 2008-06-19 19:38

Jag fick ryggont en gång, och då köpte jag mig en lite hårdare säng.
Mjuka sängar är döden, iaf för mig :)

Thir13teen 2008-06-19 21:39

Citat:

Originally posted by eliasson@Jun 19 2008, 19:38
Jag fick ryggont en gång, och då köpte jag mig en lite hårdare säng.
Mjuka sängar är döden, iaf för mig :)

Yes, ryggraden böjs mer i en mjuk säng så hyfsat hård är att föredra för alla människor.

sasserdude 2008-06-19 22:20

Citat:

Originally posted by clonix@Jun 19 2008, 16:04
Hur skulle vi kunna överleva utan tartareandesires VÄRDEFULLA input i trådar här o där....
hahaha

tartareandesire 2008-06-20 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Hinner man inte träna så tycker jag man bör försöka omstrukturera sitt liv lite för vi har som de flesta vet bara ett. Att ta hand om sig själv är en bra gåva till de man bryr sig om och har nära.
En kvarts promenad är en bra början men är man relativt ung och frisk i övrigt så bör man lyfta på bägge fötterna och springa en runda istället när man har orken, särskilt om man nu har ont om tid. Styrketräning i all ära men några joggingrundor i veckan är bättre om man absolut måste välja.

Jag tror inte TS ska ansöka till SAS skottland.
Så det räcker gott och väl med att promenera, att jogga gör inte så mycket mer det är bara onödigt när man kan promenera och njuta av naturen samtidigt.
Omstrukturera sin livsstil ska man absolut göra, men man behöver inte gå för långt.
Massage en gång i veckan, fler promenader, köpa nya kontorsmöbler som är ergonomiska (stavning?), kanske också tänka på att byta madrass på sängen.
Detta räcker gott och väl.

Att springa gör enormt mycket mer än att gå om det handlar om samma tid, fråga vilken läkare eller friskvårdsexpert som helst...., särskilt om man har ont om tid vill man nog träna så effektivt som möjligt. Dessutom kan det vara kul att se att man får bättre kondition med tiden. Man känner sig också piggare, orkar jobba mer och blir ofta mer effektiv i sitt arbete.

goose 2008-06-20 14:58

alla vet väl att röra på sig är bra för kroppen, men det är skitsvårt att koda samtidigt som man gör det ;) därför, tack för tipset trådskaparen, det ska bli att inhandla en sån där vid tillfälle :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson