Citat:
Ursprungligen postat av Urme
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Jag kör Cubecart 4 men jag är inte nöjd och jag kommer att gå över till Magento.
|
Vad är det som gör att du inte är nöjd med Cubecart 4? Funderar på att köpa en version av den shoppen för att testa, eller tanka ner trial till att börja med.
|
Det är mycket modifikationer man behöver och när det kommer en uppdatering till Cubecart så är det mycket som slutar fungera. Man behöver många modifikationer ( www.cubecartforums.org) och man behöver ofta editera kärnkoden och det gör att man knappt vågar uppdatera.
Sen är det helt värdelöst med moms i Cubecart, det går inte att se momsen förrän man har registrerat sig. Visst, man kan ha det inkluderat men när t ex norrmän, schweizare eller företagare beställer så vill dom inte se moms och de är en stor del av våra kunder. ( Jag har köpt en mod och den suger )
Man skulle gärna vilja se frakten utan att registrera sig ( Ja, jag vet att det finns en mod jag har köpt den och den suger )
Sen skulle jag vilja slå ihop produkter och sälja som ett paket men det går inte... Visst, det går att lägga upp en ny produkt men det är inte samma sak och jag får ingen koll på lagret.
Efter steg 1 (registering) har gjorts skickas ett mail med registeringsuppgifter och när har fyllt i sina uppgifter vid steg 2 så skickas ett "tack för din beställning" mail iväg och efter kunden betalat i steg 3 skickas ett till mail med "betalning mottagen".
Många kunder fastnar mellan steg 2-3 därför att "tack för din beställning" skickas efter steg 2, vilket är jättekorkat.
Nu fungerar ju allt ändå och jag har igång Cubecart v4 på dillonwelding.com med inga bekymmer alls, men jag vill göra den bättre och då vill jag gå över till Magento för att jag har den installerat och det finns mycket mera tanke bakom allting.
|