Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 17 2008, 11:13
Rätt resultat är ju det som visas på en ren sökning (utan historik, utan cache) men om du söker på SAAB och Google kan utläsa av din gmail, ditt igoogle innehåll, din historik och din cache att du är grymt intresserad av flygning, är det inte då riktigt att ranka det resultatet högre än motsvarande bilinnehåll från samma fabrik....annars känns det som att vi hoppar tillbaka ett par år...
|
På sä sätt ja...men här handlar inte om att jag är intresserad av ett område och därför prioriteras vissa hemsidor av Google, utan om att jag själv får olika resultat beroende på browser, på samma sökord.
Ordet är förresten flygfoto, och det nämner jag bara för att visa att det är ett vanligt ord, och alla andra sökträff på SERP-en (top15) handlar uteslutande om företag som hansdkas med just flygfoto på ett eller annat sätt.
Jag använder Firefox då jag loggar in på Google konto, men har lite bättre placeringar i Explorer
Dessutom visar Firefox 175.000 träffar, medan Explorer 175.000 träffar
Betyder allt detta då att andra människor ser helt en helt annan träfflista på sökordet?
|