WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Idéer för sidor? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29882)

pokerstjärna 2008-06-13 03:07

Kan väl också bjuda på en ide.

Skapa en Köp- och sälj marknad, där man kan sälja nya och begagnade prylar, tex barnvagnar, barnkläder, barnsängar, ja låt fantasin rulla.
All form utav annonsering ska vara gratis och inget medlemskap ska behöva göras för att kunna annonsera.

Funktioner och tjänster man kan lägga till är:

* Företag ska kunna registrera sig och få en egen sida. foretagsnamn.dinsida.se
Därigenom ska de kunna lägga in annonser samt uppdatera deras presentationssida.

Ja sen får du låta fantasin flöda :)
Ideen är unik och det finns inget sådant i Sverige.
Alla köp- och sälj marknader som har barn/bebis som tema har ett krav på att man måste vara registrerad för att annonsera (rätta mig om jag har fel).

Lycka till med dina projekt!

Callemo 2008-06-13 04:50

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Jun 13 2008, 03:07

Skapa en Köp- och sälj marknad, där man kan sälja nya och begagnade prylar, tex barnvagnar, barnkläder, barnsängar, ja låt fantasin rulla.
All form utav annonsering ska vara gratis och inget medlemskap ska behöva göras för att kunna annonsera.

Därigenom ska de kunna lägga in annonser samt uppdatera deras presentationssida.

Alla köp- och sälj marknader som har barn/bebis som tema har ett krav på att man måste vara registrerad för att annonsera (rätta mig om jag har fel).

Finns det nagon san sida nagon annan stanns da?

Eller tanker du pa amazon isf? finns det fler?

Callemo 2008-06-13 04:55

Jag har en ide jag kan bjuda pa med, du fangar upp massa bloggar med RSS (krav att de har en kategorie pa sin blogg, mat, resor, IT, ekomoni osv) Sedan bygger du upp det som en nyhetssajt (ala aftonbladet). en bra bloggare laser oftast flera artiklar om sitt amne och sedan skriver den mer utforligt, dessutom ar de battre pa kallforteckning an nyhetssidor generellt. Nar du byggt upp detta, lagger du till att folk ska kunna ge 1-5 stjarnonr for varje inlagg och kunna skriva kommentar. Sedan raknar du antalet personer som laser varje blogginlagg ifran din sida, den som har flest lasare pa sin sida efter 1 manad vinner ett pris (krav pa att besokarna ar pa din sida, du raknar alltsa inte de som ar pa deras egna sida) detta kommer locka jattemanga bloggare att lanka till dig och du kommer fa jattemanga besokare ganska snabbt och din reklam kan sedan finansiera priset. Sedan skulle du kunna ge den som gjort mest okning av UB sedan forra manaden pris for att aven sma bloggare ska bli intresserade.

Finns det nagot sadant eller?

pokerstjärna 2008-06-13 05:04

Citat:

Ursprungligen postat av Callemo
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna

Finns det nagon san sida nagon annan stanns da?

Eller tanker du pa amazon isf? finns det fler?

Nej, inte i Sverige!
Det ska inte vara en webbplats likt amazon alls.
Snarare blocket fast med en nisch.

Callemo 2008-06-13 05:39

Oki, det later ju bra! =)

Alan 2008-06-13 15:11

Du borde lära dig litegrann om kodning tycker jag, då kan du ladda ner färdiga scripts (om du inte orkar göra egna). Sedan kan du modifiera de efter eget behov och kanske t om. lägga till nya funktioner.

Pokerstjärnas ide var intressant, just för att de talas om "babyboom" nu under sommaren, och barnvagnar använder man inte länge Oftast ligger de kvar i nyskick. Så potential borde finnas.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson