![]() |
Citat:
Blockeringsteknikerna kommer bara bli mer avancerade om sidor tror att de kan gå runt den. Ett tips kan vara att läsa http://adblockplus.org/en/filters där det står hur man kan blocka annonser. |
Eftersom ingen köper nyhetstidningar längre och surfar allt mer, har man varit tvungen att generera intäkter på nätet, och då har banner varit en tillfällig lösningen. Men när man inte har reklamplatser att sälja, vad ska man sälja då? Kommer Aftonbladet att låta storföretag lägga bud på artiklar? Artikel om SAAB's nya bil vs. Volvo's nya bil, högsbjudande vinner kanske?
|
Jag tror de flesta personer inte har något emot reklam på sidor. Det däremot folk har problem med är galet stora flash annonser eller gif-animeringar som drar en jäkla massa processor kraft och är grymt störande. Jag har tex inget emot tidningsannonser för de är inte i närheten så störade.
Kollar man tex på aftonbladet.se så med Adblock drar Firefox för mig mellan 0-10% men slår jag av Adblock så hoppar den upp till 30-50% med peekar uppemot 90%. Sidan tar också galet mycket längre tid att ladda. Utan annonser tar den ca 8-10 sekunder medans med annonser tar den 25 sekunder. |
Citat:
eller en långsam gif bild som är snygg och inte för animerad utan växlar långsamt mellan 2 bilder.. |
Bara jag som tycker aftonbladet blir sakta men säkert tyngre och tyngre att ladda!??!
Ibland är det så mycket som 5 olika "filmklipps-flash" annonser som ska laddas. + själva huvudsidan med övriga annonser och bilder. En hel del av annonserna ligger utanför aftonbladet / på egen ad-server så ibland får man vänta på att dessa ska laddas osv. Tröööögt och segt... vissa gånger kan man inte börja scrolla runt heller innan vissa annonser laddat klart.... GrrRr! |
Citat:
|
Ett annat exempel på siter som helt verkar ha avvecklat den användarvänliga inställningen är Lunarstorm, jag minns fortfarande hur de då och då sålde ut framsidan till olika företag som ville göra reklam. Tragiskt, men sant.
|
Citat:
rapporterings funktionen får man luska fram och filtrera sig fram i som säkert tar 5 min att bara få rapporterat en liten sak. Så då får man helt enkelt låta alla omogna snorungar hänga där och skriva vad dom vill. och då har man redan tappat intresset för att rapportera någon.. hela Lunarstorm är motsatsen till användarvänlighet. Men åter till ot. |
Citat:
Vad jag vet eller tror så säljs dagstidningar i stora mängder. |
Citat:
Däremot är kvällstidningarna alltid duktiga på att räkna om och klura ut hur de kan köra sina rubriker som "Aftonbladet ökade igen i augusti*" vilket visar sig vara typ "*) bland bordtennisspelare i Säffle" vilket inte alltid framgår av artikeln. IBMs konsulter, som i normala fall brukar vara fega och inte i onödan göra vågade uttalanden, konstaterade krasst att den traditionella annonseringen kommer försvinna under de närmaste fem åren. Fem. 5. http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrel...lease/22570.wss Jag tror de har rätt. Tyvärr, säger jag för alla mina älskade kunder inom traditionell reklam & press som inte får ändan ur vagnen och klurar ut hur de ska kunna utnyttja alla nya affärsmöjligheter som uppstår tack vare ny teknik utan stretar emot och hoppas att de är tillbaka till 1985 när de öppnar ögonen igen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson