![]() |
är verkligen tillgänglighet på 99.73% dåligt?
|
Kan i allt Binero-hat säga att servern jag ligger på har fungerat utmärkt och jag har inte märkt några problem. 100% upptid på både www och databasen denna månaden, och förra månaden hade den nertid på 9 minuter, inte illa tycker jag. Om bara Binero kunde få lite Django-stöd så vore jag en av dom lyckligaste.
|
Är den nya virtuella vonAnka en kopia/spegling av den gamla fysiska vonAnka ?
|
pokerstjärna: Då föreslår jag att du mailar Binero och ber att få placeras på en annan server, vilket de har sagt att de gärna gör om man hör av sig.
|
Citat:
|
Gnäll, gnäll och åter gnäll. Skaffa ded-servrar om det är viktigt för er med 100% upptid. Har ni inte råd med nån tusenlapp i månaden för en egen server KAN er tjänst inte vara så viktig.
|
Citat:
grazzy: Vad dillar du om? Bara för att man vill komma undan så billigt som möjligt betyder det inte att tjänsten inte är viktig. Det behöver inte vara att man vill komma undan så billigt som möjligt heller, utan normalt sätt så kanske det räcker med ett webbhotell och ingenting mer? Varför ska man då sitta och betala för dedikerade servrar? |
Många av Bineros virtuella servrar fungerar utan problem. Frågan är varför VonAnka inte kan tas bort helt och hållet och kunderna fördelas mellan de övriga servrarna, eller ännu bättre till en helt nykonfigurerad och kraftfull server.
|
Citat:
Du gnäller om lite nertid och tjafsar om förlorade intäkter vid reklam. Är det SÅ viktigt borde du verkligen fundera på en annan lösning. Jag skulle i alla fall inte betala för reklam och "chansa" på att tekniken som genererar pengarna inte fungerar. Tänk om. |
Jag resonerar på samma sätt som pokerstjärna!
Ingen har sagt att dedikerade servrar inte kan ha nertid, dessutom har ingen sagt att webbhotellet i vanlig ordning ska ha mycket nertid. Jag har valt Bineros webbhotell för att det passar mig vad gäller funktioner/utrymme/trafik/laddningstid. Trots att jag förlorar pengar på under tiden servern är nere, betyder det inte att jag ska byta till dedikerad server bara för det, eller hur? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson