WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Todo-lista på webben.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28733)

Magnus_A 2008-04-20 14:52

SugarCRM är webbaserat CRM-system, med enklare projekthantering. Open Source

Daniel.st 2008-04-20 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Ursprungligen postat av Daniel.st
Använder också SharePoint men ska du bara ha en enklare lista är det nog lite overkill.

SharePoint är lätt och smidigt, men kanske lite dyrt

Nja. Beror på om man klarar sig med SharePoint Services eller ska ha hela SharePoint Server. SharePoint services ingår ex. i en win 2003 server licens. Behöver man däremot hela portalen blir det dyrare.

eliasson 2008-04-20 22:32

Ganska kul sammanträffande, öppnade precis VPN-tunneln för att börja med databasdesignen för online:
- Todo-list
- Anteckningsblock
- Kalender
- Kontakter
- Alarm

Med andra ord så håller jag på med just denna idé och tänkte göra den publik där man enkelt skaffar ett konto bara.
Jag återkommer när det är dags för en eventuell beta-testning.

Stuve 2008-04-21 07:54

Tack för alla svar, skall kika igenom dem och kolla om det är nåt som passar oss.

Eliasson: Det låter kanon, bara höra av dig.

/stefan

Ara 2008-04-21 09:06

Citat:

Citat:

Originally posted by -Ara@Apr 18 2008, 17:36
Citat:

Använder också SharePoint men ska du bara ha en enklare lista är det nog lite overkill.

Nja. Beror på om man klarar sig med SharePoint Services eller ska ha hela SharePoint Server. SharePoint services ingår ex. i en win 2003 server licens. Behöver man däremot hela portalen blir det dyrare.

Jag tänkte på wss

jgabor 2008-04-21 10:49

Krävs det inga större anteckningar eller funktioner, så rekommenderar jag www.rememberthemilk.com

Använder den själv för enkelt "skissa" upp veckans uppgifter, så jag snabbt kan prioritera och få översikt över vad som ska göras. Längre och större projekt sköts dock inte där.

jgabor 2008-04-21 10:53

Krävs det inga större anteckningar eller funktioner, så rekommenderar jag www.rememberthemilk.com

Använder den själv för enkelt "skissa" upp veckans uppgifter, så jag snabbt kan prioritera och få översikt över vad som ska göras. Längre och större projekt sköts dock inte där.

Daniel.st 2008-04-21 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av Ara
Citat:

Originally posted by -Daniel.st@Apr 20 2008, 19:32
Citat:

Originally posted by -Ara@Apr 18 2008, 17:36
Citat:

Jag tänkte på wss

Det är WSS (Windows SharePoint Services) som ingår och MOSS (Microsoft Office SharePoint Server) som kostar lite mer.

500e inlägget. Minivågen för mig :)

jgabor 2008-04-21 11:51

*gör minivågen* :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson