![]() |
Citat:
|
Citat:
Dock syns FSdata och Loopia väldigt ofta - just för att de har stor marknadsföringsbudget. Så det stämmer ju faktiskt. |
Jag har tyvärr inte läst tråden, men jag ansåg att det var värt att poängtera att FSdata tar 595 kr/mån för att "administrera" ett klass-C nät, vilket är helt otroligt.
Jag vet att det finns andra ISPs som gör detta också, men just FSdata tar mera per månad för att administrera ip-adresser än att vad det kostar att köra co-location hos dem. |
Dvs, de tar egentligen betalt för ipnummer vilket man inte får.
Men eftersom administration är gråzon så kommer de undan. Kanske får de massa pappersarbete som de måste köra manuellt varje månad till en kostnad av 595:-... inte så troligt men men. Vill man ha fler portar i en switch hade jag förstått att man kan ta mer betalt. Men när RIPE delar ut ipadresser vid behov förstår jag inte kostnaden 595:- . |
Citat:
|
Citat:
Nej. Det blir ju löjligt när man ska anklaga alla för att vara avundsjuka så fort någon säger något negativt om någon eller något. Alla webbhotellen stöter på problem, problem är inget som försvinner bara för att man får en (troligen köpt) utmärkelse som "bäst". |
dock är det inget ovanligt med köpta utmärkelser och positioner på tests.
Jag minns väl att flera större hosting review sites förfrågade mig om jag ville ha bra placering hos dem osv osv förr när jag drev en webbhotell's site . Det händer garanterat i sverige med. Allt går att vrida på. Underförstådda betydelser i avtal man gör muntligt osv osv. Dåligt men det händer. Vilka företag i sverige som gör sånt har jag ingen aning om men ibland undrar man. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson