WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   snapback kö (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28471)

Daniel.st 2008-04-09 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Citat:

Ursprungligen postat av Daniel.st
De snapback ombud jag testat tar inte en ny order på ett domännamn om de redan har en.

Intressant, vilka har du använt som gör på det sättet?

Precis som b_andersson säger bl.a. Neware och Binero.

SimonP 2008-04-09 13:22

Thanks!

Identisk 2008-04-09 16:27

Citat:

Originally posted by Daniel.st@Apr 9 2008, 13:12

Precis som b_andersson säger bl.a. Neware och Binero.

..bland annnat..
Finns det fler? :)

scrdj 2008-04-09 19:34

Citat:

Originally posted by Holger@Apr 9 2008, 09:36
Ett annat förslag är att dödsförklara personen, och på så sätt få ut domänen via dödsboet, en gissning att det fungerar.

Är inte det lite väl drastiskt :D

SimonP 2008-04-09 19:43

Citat:

Ursprungligen postat av scrdj
Citat:

Ursprungligen postat av Holger
Ett annat förslag är att dödsförklara personen, och på så sätt få ut domänen via dödsboet, en gissning att det fungerar.

Är inte det lite väl drastiskt :D

Jo, speciellt när personen inte är död. :D Skulle nog kunna bli åtalad och fälld. :(

Holger 2008-04-10 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av SimonP
Citat:

Originally posted by -scrdj@Apr 9 2008, 18:34
Citat:

Ursprungligen postat av Holger

Är inte det lite väl drastiskt

Jo, speciellt när personen inte är död. Skulle nog kunna bli åtalad och fälld.

Men han var väl försvunnen?

Mitt tips är att ringa IIS och höra med dem vilket det bästa sättet är att gå tillväga.
Dessutom är jag ganska säker på att du kan förnya en domän utan att stå som ägare till domänen. Men som sagt, ring IIS, istället för att hoppas på att snappa domänen. Kom också ihåg att domänen kommer bli obrukbar i en längre tid efter den blivit deaktiverad.

SimonP 2008-04-10 14:50

Citat:

Originally posted by Holger@Apr 10 2008, 08:10

Men han var väl försvunnen?

Mitt tips är att ringa IIS och höra med dem vilket det bästa sättet är att gå tillväga.
Dessutom är jag ganska säker på att du kan förnya en domän utan att stå som ägare till domänen. Men som sagt, ring IIS, istället för att hoppas på att snappa domänen. Kom också ihåg att domänen kommer bli obrukbar i en längre tid efter den blivit deaktiverad.

:huh:
Jo, men försvunnen är absolut inte samma sak som död, det är rätt många varje år som "försvinner" med flit utomlands.

Japp, får börja med att ringa IIS och se om det går att förnya, tyvärr kommer det inte att lösa nästa problem: att byta DNS:er....

SimonP 2008-04-11 11:31

Appropå snapback-kö...

Snapback-ombuden borde ju öka sina chanser till lyckade registreringar genom att använda optimala socket-timeouter, först tar man reda på vilka timeouter och spärrar den mottagande SMTP servern har, sen utnyttjar man dom maximalt (fördröjer) dom runt klockslaget när domänerna släpps. För domänerna släpps väl vid ett exakt klockslag?
Och det är väl det första mailet som får domänen?

jonny 2008-04-11 11:35

Men mailservrar brukar ta emot mer än ett mail åt gången...

SimonP 2008-04-11 11:43

Citat:

Originally posted by jonny@Apr 11 2008, 10:35
Men mailservrar brukar ta emot mer än ett mail åt gången...
He, he, det är jag fullt medveten om, tänkte mest att man kan skapa connecten precis innan klockslaget och fördröja den exakt så att man kör Quit vid klockslaget, men det kanske alla redan gör?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson