![]() |
Citat:
AdWords, eBay, PayPal phishing via email har ju florerat i flera år... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag är iofs ingen webmaster men kan du då förklara följande länks sökresultat här på WN på ordet Phising http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ighlite=phising Har jag förstått dig rätt om du menar att dem är novisa då ? Det är ju en hel del tunga namn med många tusen inlägg som startat några under just Nyheter. Vi som bekant är både kommersiella samt rattar Adwords, men det var likafullt nytt för mig. Och jag tror ändå att detta forumets grundtanke är att försöka bidra och hjälpa. Och jag tycker fortfarande att det borde vara brukligt att den som plockar bort ett inlägg eller som i detta fallet flyttar tråden till en annan kategori som minst skriver ett inlägg eller medelar via PM om syftet med det, hur skall man annars lära sig om man nu gjorde fel ex. |
Citat:
Citat:
Jag är iofs ingen webmaster men kan du då förklara följande länks sökresultat här på WN på ordet Phising http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ighlite=phising Har jag förstått dig rätt om du menar att dem är novisa då ? Svar: JA om du syftar på Phishing-Mail Det är ju en hel del tunga namn med många tusen inlägg som startat några under just Nyheter. "Tunga" namn vet/kan inte allt om allt |
Citat:
Men det var ju bra det du skrev om att "Tunga Namn kan ju inte allt" För då kan det ju betyda att någon blev hjälpt av informationen och då var det ju nyhetsvärde för dem, och man vill ju hjälpa om man kan även om man nu inte tillhör finklubben webmasters :) |
Det spelar ingen roll hur många gånger vi tar upp phising, hellre en gång för mycket än tvärt om. Så att säga att man "bör veta om det", ja det är möjligt men nu är läget som så att folk faktiskt går på dessa utskick. Då är det väl bra att någon informerar när det är aktuellt.
Alla webmaster hänger inte på WN, alla webmasters vet inte hur phising-mejl är utformade, alla har inte paypal eller ebaykonto. |
Måste man ens kolla med Adwords om mailet kommer från dem när domänen är 34dyi8.cn? Självklart så kommer inte mailet från Google när det är en så sexig domän som används.
I vilket fall så har jag också fått det här mailet. Det åkte dock oläst i papperskorgen. Förmodligen så kan man se fram emot ytterligare 100 likadana de kommande dagarna. Förhoppningsvis så går ingen på det. |
Okej, så här såg mailet ut som jag fick. Länkarna i mailet är kollade och textlänken och html länken går till samma ställe:
Citat:
Det enda som känns konstigt är det faktum att vi inte använder banköverföring samt länken i slutet av mailet. |
Det är inte samma typ av mail kan jag intyga
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson