![]() |
Är det "metal stuk" du söker så är Ibanez och LTD by ESP rekommenderade.
Länkarna går till "medel gitarrer" jag själv skulle föredragit att köpa (för att slippa upgradera sig allt för fort). Om du orkar vänta Rekommenderar dig även att kika på utländska butiker innan (tyskland exempelvis). Säkerligen hittar du något där för 1500 inkl frakt som skulle kostat 2500-3000 i Sverige. Kan du exportera märket från USA så brukar du kunna tjäna ytterligare en krona (tull inkluderat). |
Tack alla :) Det blev till slut en Squire Strat :)
|
Mycket bra val. Jag köpte en sådan själv när jag började spela. Den fungerar jättebra. Ett tips från min erfarenhet är att köpa något tunnare strängar, då originalsträngarna är ganska grova.
Senare kommer du kanske att irritera dig på att halsen är för grov och bred, eller så bara gillar du läget och lär dig spela bättre... Jag valde då att uppgradera till en Gibson SG, vilket jag aldrig har ångrat... Den kostar dock 10ggr så mycket som nybörjar-gitarren |
Citat:
|
När jag behövde en gitarr som jag kunde släpa med på mindre live-spelningar och även spela in med där hemma, så köpte jag en Harley Benton HBS300TBL. Jag måste säga, att för sitt pris är den otrolig... Helt ok sound och hantverk. Blev verkligen förvånad över dess humbuckers...
http://www.thomann.de/se/harley_bent...l_egitarre.htm Jag skulle lätta vilja jämställa den med en Epiphone/Squire för 3-5000kr, och då kostar den knappt hälften av det. Jag har repat, spelat in och lirat live med den i snart 3 år nu, och den har endast felat en gång (behövde byta ut input-jacket). Nu är jag ingen finlirare, och låter vår andra duktiga gitarrist i bandet spela alla solon. Men den kan vara knepig att få någon riktig sustain på, speciellt på de höga banden. Men ska man bara kompa eller är helt ny på gitarr, så duger den utomordentligt enligt mig. (Nej, jag är inte anställd av Thomann. :D) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson