![]() |
Citat:
|
Citat:
När jag upphandlar en tjänst, så bruka jag göra följande : 1) Kolla vem äger företaget och hur är deras ekonomi? 2) Hur lätt kommunicerade är dom? Jag bruka filtera skitsnack,som typ vi är störst och bäst. Utan vad kan dom erbjuda. Sedan gör man en provrunda med dem och se om man trivs med dem inte. Jag ser ingent problem med folk som har brokigt förflutet. Vad hittar man duktiga UNIX människor? Oftast bland folk som inte alls har utbildning på KTH i ämnet , utan folk som lärt sig själva. |
jag har ingen hemsida :D.
jag finns.. weee.. håller med dig klein. jag brukar faktist ofta rygga om jag ser en flashig site som skriker "vi är så jävla bäst och störst". självklart så agerar nog de flesta liknande antagligen om siten har felstavningar och ser ut som den är gjort 1996 med egenhändigt gjorda gifanimeringar :) |
Hur löser ni ansvarsfrågan?
Om det trots allt skulle bli fel, en backup som blev felaktig och kunden har förlorat 1 månads arbete, en säkerhetsuppdatering som installerades 1dag för sent o.s.v. Norman: Har ni nått skriftligt avtal & hur ser det ut? |
Flikar in med att efterfrågan på liknande tjänster är det absolut inte tunt om, däremot är det väl si och så med vad som anses att tjänsten bör eller ska kosta, dock är det vanligast pris-reaktion från enskilda personer än ifrån företag.
|
Citat:
Ser sidan ut som något hämtat från 1993 och knappt har någon information då sitter det en riktig tekniker på andra sidan. Ser sidan snygg ut så sitter det en designer på andra sidan och ser den halvdan ut så sitter det någon med lite allmän kunskap i båda lägren på andra sidan. Nu är det dock så att vi jobbar med IT och vet att utseendet inte spelar så stor roll för hur seriös man är bakom fasaden, men för dom som inte har samma kontakt med IT världen så är chansen stor att man undviker "Data Lasses IT Proffs" med en layout som ser ut som någonting från mörkaste vitryssland till fördel för en mer attraktiv webbsida där personerna bakom kanske inte alls är lika duktiga som Data Lasse. Första intrycket betyder väldigt mycket, även när man faktiskt vet lite om företaget och vill man ge ett seriöst intryck så är det väl investerade pengar att se till att hemsidan ser attraktiv och seriös ut som komplement till kompetensen bakom. En ful layout det ska inte förväxlas med en enkel hemsida, för även den enklaste hemsidan kan se bra ut med en snygg layout. Se bara på affiliator...tänk dig den med en sån här layout...tror du den skulle ses som mindre seriös eller skulle det inte vara någon skillnad? http://www.lampshopenfalun.se/ |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson