![]() |
Logitech G5
många knappar, vikter, sladd... skön både i spel och windows Logitech Ultra X Media sladd, flat keys, billig som tusan (bra för en annan som spiller och har sig) Sladd på båda som du märker. Har man en gång tröttnat på trådlös så hatar man det för resten av livet. |
Kör på vad som helst, sålänge det fungerar. Dvs: Knapparna ska fungera utan att man ska behöva ta till våld för att de ska reagera. Musen ska inte "fastna". Sen bryr jag mig inte alls :P
|
Mus: Logitech Mx510
Tangentbord: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 Håller med ovanstående som tröttnat på trådlöst, oftast tar batterierna slut när man har enormt bråttom, inga batterier hemma, och allting är stängt. |
Citat:
|
Det måste vara platta tangenter på tangentbordet, det är så oooomöjligt mycket skönare. Sen kör jag med en Habu nånting mouse från Microsoft, det överlägset skönaste jag haft i min hand. 2000dpi. Razer diamondbacken jag hade innan går inte ens att jämföra.
|
Citat:
Apropå tangentbord så arbetar det en kille på Loopia som vid ett tillfälle hade ett supportsamtal över telefon, med en kund som samtidigt skrev på sitt tangentbord. Han kände igen ljudet på tangentbordet (en gammal IBM-modell) och frågade kunden om det var ett sådant tangentbord han använde (vilket även var fallet). Det är nördrespekt om något :) |
Tack för tipsen grabbar. Ska ta och bestämma mig imon =)
Jonathan, kunde han höra vilka bokstäver han tryckte in också, eller? ;) |
Jag har det senaste cordless desktop, vad det nu heter (borde vara senaste) med en lasermus som det så vackert heter. Jag blev redigt förvånad då det inte följde med någon laddare till musen (vilket de gjort i de senare paketen), men de har någon ny batteriteknik som gör att musen klarar sig i ett par månader med de batterier som sitter i, sedan gör man ju bra i att ha en laddare för AA-batterier så klarar man sig mer än bra.
Tangentbordsbatterierna håller i mer än ett år för mig och det ska nog gälla detta tangentbord också, men de brukar hålla oförsvarbart länge. :) Kan starkt rekommendera detta kit. JonathanS Haha, ja det är fan respekt. :) Kunden lär ju ha blivit bra imponerad av supportkillens kunskaper iaf. |
KeyTronic is teh shit när det gäller tangentbord. Sjukt härligt! Påminner om IBMs gamla tangentbord med ett speciellt klack-ljud varje gång man trycker ner en tangent.
|
Kan nämna en "rolig" sak med mitt trådlösa. Två gånger i timmen "dog" det trådlösa för att sen komma igång igen. Det tog något år innan jag kom på varför. En bit utanför vår fastighet så går Roslagsbanan. Varje gång tåget åkte förbi (två gånger i timmen) så slutade Microsofts tangentbord och mus att fungera i ca 15-20 sekunder. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson