![]() |
Det är allas vår Mona som lyckats så fint med detta. Det var hon som ansvarade för integrationspolitiken när det här reportaget gjordes. Och hon är Sveriges nästa statsminister. Det kan bara bli värre med andra ord.
Regeringen bör knappast lägga sig i vart vanligt folk bor. Vad de däremot borde göra för att förhindra den här typen av segregation i getton är att sprida ut nyanlända flyktingar jämt över landet. Skicka några av dem till norra norrland och andra till Danderyd, men låt dem inte bosätta sig i områden såsom Rosengård och Rinkeby. Nu är det kanske lättare sagt än gjort, men vi måste försöka få en jämnare fördelning av invandrare och flyktingar. |
Citat:
|
Citat:
Dock så tar ju alla kommuner inte emot flyktingar på grund av den ena eller det andra. Sedan kan man ju inte förbjuda folk flytta till ställen som är invandrartäta, vilket många gör efter att ha fått uppehållstillstånd. Vissa flyttar för att vara närmare sina landsmän och vissa kanske för att de inte kan få lägenhet på andra ställen. |
Citat:
*Bidragit till att tillverkande företag har kunnat leverera (arbetskraftinvandringen på 60- o 70-talet) *Betalat skatt *Startat företag och betalat mer skatt *Skapat arbetstillfällen och därmed hjälpt staten att få in mer skattepengar *Bidragit till att mångfaldiga matkulturen (är det nån som inte ätit pizza eller kebab i dagens Sverige?) *Konsumerat ja, listan är nog längre men jag orkar inte skriva mer |
Citat:
|
Citat:
Har du någonsin varit på ett stort svenskt slakteri, eller tillhör du dem som tror att köttet kommer färdiginpackat och inplastat från ingenstans? Om du hade varit på ett slakteri och sett hur djuren skriker ut sin dödsångest, så hade du antagligen svultit ihjäl eftersom halal-slakt skrämmer dig. Faktum är att en halal-slakt påminner väldigt mycket om koscherslakt. (Förenklat: man slaktar djuret i guds namn). ...och dessa slaktmetoder påminner i sin tur om de slaktmetoder som användes av bönder i Sverige, innan slakterierna tog över. D.v.s. betydligt humanare än Scan:s och Farmeks koncentrationsläger. Tack för ordet, hoppas en och annan förutfattad mening och fördom kom på kant i alla fall. /S |
Ja, jag har vairt på slaktier i Sverige.
Och så har jag varit vegeterian hela mitt liv också. |
Den dagen jag inte för säga God Jul då är min gräns nådd.
Obligatoriskt HIV test borde införas, de som är HIV-positiva skall inte släppas in först det finns botemedel! |
Citat:
|
Citat:
Det låter som taget från något mindre bruksamhälle som bokbussen har glömt att komma till. Allmänbildning borde vara ett obligatoriskt kärnämne redan på lågstadiet... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson