WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Ny nu-domän-kollaps (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27786)

dejwul 2008-03-08 19:59

Och där var min nere igen...

Tobab 2008-03-08 20:02

Felet ligger hos Enom och det är rapporterat.

rockforum 2008-03-09 05:05

Det fungerar nu igen. Någon som vet om detta hänt tidigare eller hur ofta sker det?

dejwul 2008-03-09 11:33

Citat:

Originally posted by rockforum@Mar 9 2008, 06:05
Det fungerar nu igen. Någon som vet om detta hänt tidigare eller hur ofta sker det?

Som jag skrev längst upp så har detta hänt mig iaf tre gånger under de senaste åren.
Men är du säker på att din domän fungerar hela tiden?
Igår fungerade min varannan timme, och visade "Domain Taken" den andra timmen.
Min domän visade "Domain Taken" så sent som för en timme sedan.

JonathanS 2008-03-09 11:47

Vi har kontaktat Enom om detta och enligt dem så ligger problemet hos .NU Domain.

Citat:

The .nu registry appears to be experiencing an issue that is causing them to place parking pages on .nu domains. We have contacted the .nu registry concerning the problem, however they did not provide us with an ETA for when the problem will be resolved. This appears to be at the registry end, and is likely affecting all .nu customers regardless of registrar.

Internet Sweden 2008-03-09 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av dejwul
Citat:

Ursprungligen postat av rockforum

Som jag skrev längst upp så har detta hänt mig iaf tre gånger under de senaste åren.
Men är du säker på att din domän fungerar hela tiden?
Igår fungerade min varannan timme, och visade "Domain Taken" den andra timmen.
Min domän visade "Domain Taken" så sent som för en timme sedan.

Som jag skrivit har jag inte känt till detta fenomen tidigare men efter att sedan igår kväll testat en mängd registrerade nu-domäner hos väldigt många ombud, så vill jag påstå att (åtminstone denna gång) problemet är Enom-relaterat eftersom inga andra .nu-domäner, såvitt jag kunnat se, har samma problem.

Edit. förtydligande "Enom-Nunames-specifikt"

dejwul 2008-03-09 12:41

Min domän är registrerad via Namecheap, men det kanske är samma som Enom.

Jag har fått för mig att min sida får nya besökare även när jag själv inte kan nå den.
Isf ligger det ju hos ISP också. Men jag är inte helt säker.

Internet Sweden 2008-03-09 13:00

Citat:

Originally posted by dejwul@Mar 9 2008, 13:41
Min domän är registrerad via Namecheap, men det kanske är samma som Enom.

Jag har fått för mig att min sida får nya besökare även när jag själv inte kan nå den.
Isf ligger det ju hos ISP också. Men jag är inte helt säker.

Utan att grotta närmare i det så är det ganska troligt med tanke på att Namecheaps egna domäner är registrerade genom Enom.

OT: Jag lade däremot märke till något intressant; i deras "Registration Agreement" står det:
Citat:

Namecheap is a reseller to a registrar with the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers ("ICANN") for Top Level Domain Names (TLDs), currently .com, .net and .org.
och trots detta visar de längst ner på sidan logotypen för "ICANN Accredited Registrar" - Något som alltså inte är tillåtet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson