![]() |
Citat:
|
Är ju inget fel på LO100 förutom att du måste köpa extra licens om man vill använda alla avancerade stöd som IP-KVM samt virtuellt media.
|
Hej!
Aha, i see =) Men, jag får väl helt enkelt hoppas att jag inte behöver ominstallera servern "så ofta" =) Hur funderar det med sådan fjärrstyrning egentligen? Hur ansluter jag till servern? Direkt via samma IP som servern har i övrigt, eller behöver kortet en egen TP kabel/switchport och tillhörande IP? Såg även att du patrik, erbjuder denna server som dedikerad server! Funkar den bra i övrigt? Några problem? Tyvär saknades trafiken och lite minne där, annars hade det varit inressant =) // Jim |
Du ska inte behöva ominstallera en server någon gång knappt, den gången det råkar bli akut och du behöver IP-KVM stöd så brukar det finnas "Demo licens" du kan köra med visst antal dagar.
Minns inte om det fanns just till LO100 men. ILO har alltid en egen port och du ställer in eget IP på det, det är webbaserat (Finns även CLI) Har aldrig haft problem med en HP server, har fått byta 1 minne en gång endast. Men kan ju även säga att jag aldrig har hafr något problem med Supermicro heller då men. Minne/Trafik är ju sådant man få förhandla om extra. |
Jag har heller aldrig märkt av några PL mot PRQ. Har i övrigt bara bra erfarenheter av dem... Efter branden var mina grejer uppe å sprang igen vid 21-tiden
|
Jine - om ekonomin är tight och ni har en expansiv verksamhet så skulle jag nog fundera över en dedikerad server i stället för att betala en maskin och sedan köpa co-location. Normalt blir ju detta dyrare, men du fördelar kostnaderna över tiden.
Dessutom skulle jag nog titta på en annan maskin, en som har lite mer redundans och hotswap. När en server krånglar är det nästan uteslutande diskar, fläktar eller kraftaggregat. Att behöva ta ned maskinen för att byta disk är ju inte kul, men iofs inte Jordens undergång heller. |
Citat:
Och servrar som inte kom upp igen efter strömavbrottet berodde ju i regel på att de inte autostartade (ATX *svordom*) och att ingen behagade ringa och be om knapptryckning. Men vi gjorde säkert misstag här - har vi klantat sig i ditt/din bekantas fall så ser jag mer än gärna en redogörelse för vad som gck galet så man kan förbättra hanteringen vid framtida incidenter. |
PS. Har PMat han det gällde så vi kan reda ut det hela. Två dagar är ju inte ens acceptabelt under de exceptionella omständigheter som rådde.
|
Jag har tagit ett snack med honom ooh ska vse vad vi kommer fram till. Återrapporterar här hur situationen löses - förhoppningsvis till allas belåtenhet. (Det var precis som jag misstänkte - ATX-burk som inte autostartade). Givetvis ska han han ha full kompensation för det inträffade.
|
PRQ har väl lyckats informera sina kunder lite mer om vad som gäller.
Samtidigt är det rätt svårt att få ekonomi i colocation för 400 kr/månaden; inte för att dyrare behöver vara bättre. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson