Citat:
Originally posted by fenrik@Mar 8 2008, 02:12
Är det olagligt med NOFRAMES optimering?
Som sagt SEO vänlig eller ej så har det för min e-butik utan tvekan gått bra att komma riktigt bra till, även på svårare sökord/fraser.
Blir ju däremot orolig när jag får höra spammade ord och borta från Google etc, där skulle jag gärna vilja veta mer specifikt så jag själv inte råkar ut för samma. Återkom gärna.
Jag har själv svårt att tro, att ett företag som erbjuder SEO/e-butik eller lösning av vilket slag, skulle kunna vara verksamma om det förekom enligt tex google otillåtna metoder.
Andra företag som faktiskt arbetat med sådana metoder har ju blivit avstängda/blockerade från Google, satta i konkurs med mera.
|
Nej det är väl inte helt i mot Googles riktlinjer, men som e-butiken gör sin no-frame lösning är nog i gråzonen många gånger.
När jag tittar på ett av dina "svåra" sökord så kommer du på typ 14 plats, men den sidan som visas i sökresultaten är din huvuddomän alltså inte /shop där din butik ligger.
När jag klickar på länken (i sökresultatet) blir jag redirectad till /shop där din butik ligger. Men tittar jag på cachad sida (i sökresultatet) så ser man vad sökmotorn sett när den tittat på din sida.
Om inte jag missförstått så gillar inte Google alls att man visar en sak för sökmotorerna och redirectar besökare till en annan sida.
Det är nog en del av anledningarna att flera butiker hos dem blev utslängda av Google. Men som sagt de kör med en del andra lösningar både för Google och andra sökmotorer.
E-butik samarbetade ett lång tag med ett av de mest "ökända" Seo-bolagen. Ett av de du nämner försvann i från Google sökresultat.
Fråga gärna deras support som du berömmer om detta. Jag skulle gärna vilja veta vad de svarar.
|