Ta med dom! Jag är ju dock partisk eftersom jag driver en av sajterna som har denna affärsmodell.
Dock tycker jag inte att det är särskilt stor skillnad mot t.ex. att mäklare tar ut ett arvode för sitt jobb.
Vi tar inte betalt för att man skall kunna söka i vårt register, dock tar vi betalt om man vill ha kontaktuppgifterna till annonsörerna.
Pengarna vi tjänar på detta lägger vi på marknadsföring för att få fler att hitta till BoPunkten och därmed öka chansen att uthyraren får sitt objekt uthyrd samt att få in fler objekt för att öka värdet för våra betalande medlemmar. Vi har support både via telefon, mail och chatt som våra kunder kan tillgå, oavsett om dom är betalande eller ej.
Är ni en opartisk bostadssökmotor bör ni ta med även objekt från t.ex. oss. En bra idé dock att på något sätt markera i listan att det är en betaltjänst, kanske genom ett hänglås eller liknande, något som gör att man lätt kan uppfatta det i söklistan.
Vad jag förstår är väl ert mål att lista ALLA tillgängliga bostäder för att göra nyttan för kunden (den bostadssökande) maximal.
|