![]() |
Citat:
Ni webbhotellägare får gärna rätta mig på den här punkten. Dessutom vill jag slippa uppdaterings- och säkerhetsbiten vad gäller webbservern. Jag vill fokusera på webbapplikationerna och kan hålla i det administrativa men resten vill jag mycket gärna överlämna till de som ska kunna den biten bäst: webbhotellet! |
En VPS är som en dedikerad i miniatyr. Man delar upp en dedikerad i ett antal mindre bitar och var och en får sedan root tillgång, precis som en fullstor dedikerad. Fördelen över reseller är att du inte påverkas av dom andra på servern och skulle du krascha din VPS så påverkar du inte heller dom andra som du annars gör på en delad server.
På en VPS har du även mycket mer kontroll över servern, vilket är på gott och ont (mest gott). Man kan likna det lite med att partionera upp sin hårddisk om man ska förenkla det jätte mycket :) |
Citat:
Allra säkrast är dedikerad då du bara har dig själv att skylla om det krashar =) |
Kanske skulle ha talat om att jag har ett par VPS:er redan... :)
Vad skulle du ta för en managed server Norman? |
Citat:
Men det blir som en dedikerad server fast med arbete avsatt varje månad för patcher / uppdateringar. Ni hanterar själv konton osv :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson