![]() |
Cos: Om det är en reklamation så ska man väl ändå inte sälja den vidare? ;)
Gustav: Självklart, man är ju oftast mycket mycket snällare än vad konsumentlagen säger vid reklamationer. Allt för att behålla kunderna. Tyvärr säljer jag lite av "Säsongsvaror" och således måste vara lite strängare så dom inte sätter det i system kunderna att byta 2ggr per år. Slitageavdrag är ett bra påhitt :D Men nu va det mest själva frågan om frakten om det nu inte var fabriksfel jag var ute efter. och tack Taras för den infon. Med en sån text vid avtalen borde det lösa sig utan att kunderna blir allt för sura :) Tack igen, förlåt för att jag snodde tråden lite ;) |
Firmor som inte står för frakt gånger då en vara är felaktig eller liknande kommer ja aldrig tillbaka till.
Och ja brukar även påpeka hur uselt det var för kompisar osv hrhr. Jag brukar se det som ett tecken på hur bra/dålig supporten är på en firma. Och dålig support = usel butik = inte handla där nå mer. Så enkelt ser ja på saken. Nu kanske ni säger att support och frakt ärenden är olika saker, men då får det står för er, inte för mig. |
Citat:
Kostnaden när man ska skicka tillbaks den "trasiga" varan till kunden igen kommer man däremot inte undan. Min erfarenhet är att om frakten inte kostar skjortan så tjänar man på att stå för den själv. De flesta kunderna brukar vara griniga och lite sura när de får höra att varan inte är trasig. Jag brukar normalt vara tvungen att dumförklara kunden mot min vilja också. Senast jag fick en reklamation så visade det sig att kunden hade använt AAA-batterier när det tydligt stod att det skulle vara AA. Inte konstigt att det var "glapp i batteridosan!!!!!". När kunderna själva inser hur dumma de varit så blir de ofta sura. Det är mänskligt att försöka skylla ifrån sig in i det sista. Sedan jag börjat påpeka sådana självklarheter som att "ett batteri ska vara upp och ett ner i batteridosan" eller "När du satt in batterierna så trycker du på knappen där det står On" så har antalet reklamationer minskat markant :). |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson