![]() |
Är inte säker på om man kan blanda vb och cs. men prova lägga första koden i en .vb fil i app_data katalogen. Den andra kan köras från en aspx fil. Eller var du vill köra den ifrån. Det kan kanske gå att köra blandat, har aldrigt testat.
|
Någon som har ett exempel i C#?
|
|
Jag har hittat denna koden som jag tror fungerar för mig, men undrar
var jag ska lägga in sökvägen till min bildmapp etc. http://www.eggheadcafe.com/articles/20030515.asp Tacksam för all hjälp jag kan få! |
Citat:
|
Har tittat på ett flertal tutorials, men vet inte vilken kod som ska stå i aspx samt aspx.cs
Exempelvis om jag skulle använda koden som "Robert" anger tidigare i tråden, var skulle den isåfall stå? Hur hämtar jag bilderna i aspx? Kodexempel? |
Ingetdera :). Roberts kod skall du lägga i App_Code mappen. Du högerklickar på den mappen och väljer "add new item" och så väljer du Class. Sen klipper du bara in hans kod. Sen kan du anropa dessa funktioner i codebehind-filen (det är aspx.cs-filen). Hur du hämtar bilderna kan man ju göra tex genom en FileUpload-komponent som du lägger på en aspx-sida. Sedan tar du hand om bilden och gör en thumbnail som du sparar.
Jag har säkert missat massa där, men ungefär så är det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson