WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Få ut vart användaren är påväg (onunload) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27042)

cyrre 2008-02-12 19:38

Du försöker alltså bidra med ytterligare ett steg mot ett övervakningsamhälle?

Kurdix 2008-02-12 21:08

Citat:

Originally posted by cyrre@Feb 12 2008, 20:38
Du försöker alltså bidra med ytterligare ett steg mot ett övervakningsamhälle?

Förstår inte vad detta har med min fråga och göra?

DudeRille 2008-02-12 23:19

Hade inte joakimweb typ något sådant i sin tjänst?
(webstat) man såg vart dem 10senaste tog vägen eller något liknade, så det borde ju funka?

dAEk 2008-02-12 23:56

Om det funkar tycker jag att det är en säkerhetsbrist eller åtminstone ett hot mot den personliga integriteten.

tartareandesire 2008-02-13 03:09

Citat:

Originally posted by dAEk@Feb 13 2008, 00:56
Om det funkar tycker jag att det är en säkerhetsbrist eller åtminstone ett hot mot den personliga integriteten.

Mjo, håller med, men funkar det verkligen? Någon som testat?

Sedan anser jag visserligen att övervakning är bra i många fall, i högre grad än det används idag, men givetvis måste det finnas ett vettigt syfte bakom.

grazzy 2008-02-13 03:19

Det är som trådskaparen enkelt att skapa loggning som loggar alla KLICK som går ut från sidan (även dynamiskt). Däremot om användaren trycker back eller skriver någonting nytt i addressfältet är svårt. Det är jag tveksam till om det går?

Kurdix 2008-02-13 03:54

Citat:

Originally posted by dAEk@Feb 13 2008, 00:56

Lite väl o ta i. Vill endast ha detta för statistiken. Om 90% av dina besökare drar till en annan sida som liknar din sida, skulle det inte vara bra och veta varför dom lämnar och vad som är bättre med den andra sidan än din?

VAD är skillnaden mellan sidan jag är påväg till och sidan jag kom från (referer)?
Det är inte en säkerhetsbrist någonstans, referer <> preferer? Vad användarna föredrar att gå efter dom varit på min sida.

dAEk 2008-02-13 08:38

Citat:

Originally posted by Kurdix@Feb 13 2008, 04:54
Lite väl o ta i. Vill endast ha detta för statistiken. Om 90% av dina besökare drar till en annan sida som liknar din sida, skulle det inte vara bra och veta varför dom lämnar och vad som är bättre med den andra sidan än din?

VAD är skillnaden mellan sidan jag är påväg till och sidan jag kom från (referer)?
Det är inte en säkerhetsbrist någonstans, referer <> preferer? Vad användarna föredrar att gå efter dom varit på min sida.

Det spelar ingen roll vad syftet är, en webbplats har inget att göra med vilken webbplats jag besöker härnäst.

Om du vill veta varför dom lämnar din sida är det inte bättre med ett frågeformulär eller liknande då? Ett formulär där man kan betygsätta och även lämna kommentarer. Som jag ser det skulle det nog ge bra mycket mer än att sitta och gissa sig fram till vad besökarna tycker att andra webbplatserna gör bättre.

Skillnaden mellan referrer är kanske marginal men så är det också bland det första jag slår av i min webbläsare.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson