![]() |
Tack för era tips, det med kontakt kommer lösas direkt och vi tittar även på de andra sakerna ni tipsade om.
|
Med risk för att jag har förväntat mig förmycket så kommer här mina synpunkter.
Tror ni har mycket att ge om ni kan tex nicha er mot ebutiker (eller helt enkelt bara lägga till funktioner som underlättar för ebutiker) och erbjuda bra api för import/export. Även kanske kopplingar till pacsoftonline. Vilka ebutiker vill inte slippa jobbet med att kopiera in kunder i spcs och sen pacsoft när dom har läst igenom en order. "select * from AAAA where YYYY='13' and XXXXX='1' order by articlenr" smet in en sql rad på en av faktororna .. maskerade den lite. inom byggsektorn gäller ofta omvänd moms.Då måste momsnr (även kundens) och det gäller omvändbyggmoms vara med på fakturan. läs gärna mer på tex skatteverkts hemsida. Påminnelse? Påminnelseavgift på påminnelse? Fakturera dröjsmålsränta? Om man har fler obetalda fakturor hos en kund vill man gärna kunna skriva ut en lista med dom med betalningsanmaning på just dom fakturorna. När man ändrar en kund/(lägger till med?) så ser man inte vilken adress som blir leverans respektive fakturaadress,. Maila påminnelser direkt från er sajt (tex som pdf). Lista faktoror som har gått till en viss kund hittade jag inte? (såg nu att man kunde använda sökfunktionen till det) Men ha även gärna med det under kunden på en egen flik. Saknar pdf stöd! Kan man inte ha mer än tio rader på en faktura? Sen lite andra tankar: *paketartiklar, spcs är urkass på detta enligt mig och många andra. *Export/importfunktioner/api kan även vara bra att ha, där man kan göra kopplingar till egna system. *Skapa order saknar jag. (skapar alltid order innan jag skapar faktura) (godkänner ordern som kommer i ebutiken och skapar faktura av den) *Skapa offert saknar jag. Kan bli ett riktigt smidigt system för oss som inte har fasta arbetsplatser utan bara en laptop och vill kunna komma åt informationen var vi än är. + För att det verkar gå lätt och smidigt. Se till att ha rediga backupper OFTA. Ni ska väll vara ett ställe där man kan förvara sina fakturor med? Ev hade jag gillat någon funktion som plockar ihop fakturor från en viss period så man kan maila dom till sin redovisningsbyrå i tex en lång pdf färdig för utskrift. ps ni får gärna skicka över ett konto när sidan går live ;) ursäkta om jag skrev lite rörigt (åkt på en släng av magsjuka så har pendlat mellan hinken och tangetbordet hehe). mvh Micke |
Finns det någon anledning till att begränsa användarens frihet när denna skapar en ny faktura? Varför kan jag inte bara skriva vad artikeln heter och vad den kostar som fritext? Nu måste jag istället lägga in en artikel på annat håll och sedan markera den i en rullmeny. Jag är även begränsad av era alternativ när jag ska välja "Leveransvillkor" i rullmenyn. Hittar jag inte alternativet som jag letar efter så står det att jag kan maila er - är det verkligen vettigt? Det samma gäller betalningsvillkoren (den är nästan lite rolig eftersom man inte kan välja 14 dagar som brukar vara standard).
Kort sagt. Jag skulle vilja se en enkel lösning för att slänga ihop en faktura efter egna önskemål. Jag vill inte behöva lägga till artiklar och kunder på annat håll, eller bli begränsad av era rullmenyer. Rullmenyer och ett system för att spara artiklar och kunder är jätte bra. Men om det är allting jag har att jobba med som användare så begränsar det tjänstens flexibilitet (och det är ju aldrig bra). I övrigt så verkar det vara en bra tjänst. Jag har lagt sidan bland mina bokmärken och tittar säkert in igen om någon månad. Men fler rutor för fritext och färre rullmenyer tack. Jag skulle även vilja se möjligheten att kunna ladda upp en liten logotyp som placeras snyggt i fakturans vänstra hörn (eller där den passar). Det vore även bra om man kunde skriva ett meddelande på fakturan i stil med "Betala gärna till vårt plusgiro om du har möjlighet. Ange alltid ditt fakturanummer som betalningsreferens." Och lägg nu inte in olika texter i form förinställda rullmenyer, utan låt mig som användare bestämma vad det ska stå i texten :). |
För PDF-stöd så rekommenderar jag FPDF.
|
Jag noterar alla era tips och är tacksam för alla sådana. Då vi kommer hela tiden att utveckla den tjänsten är det bra att veta vad användaren vill ha.
När det gäller butiker, det har vi haft i tankarna innan att ha några aplikationermot de oftast använda butiksmoduler. Om ni skulle vilja tipsa vilka butiker är det som används mest, 3-5 st, vilka är det enligt er? Citat:
|
Kikade runt lite utan att logga in mig. När jag klickade på ex fakturor så kommer följande text upp.
"Obs! Ett fel inträffade! Du måste vara registrerad som kund och inloggad för att kunna ta del av vår tjänst. Försök att logga in om du redan är kund. Är du inte kund än, registrera dig nedan! " Du bör plocka bort textraden "Ett fel inträffade" och kanske skriva "Medlemsfunktion" eller liknande. Känns inte bra att få den texten rakt i ansiktet. Annars, så en bra o kul idee. Lycka till |
Citat:
|
Nu har jag loggat in.
Ett par saker som jag kommer att tänka på. * Öresavrunding, går det att lägga till på något smidigt sätt? * Inbetalning, låt oss säga att jag har en faktura på 100 kr och en kund endast betalar in 80, då vill jag ju kunna skicka ut ett restkrav på 20 kr till kund. * påminnelseavgift/dröjsmålsränta , jag vill kunna ställa in hur mycket den är på * Konto inställningar, vill kunna ställa in vilket konto som jag ska knyta en post mot * Kunna skriva ut ett moms och bokföringsunderlag att skicka till revisorn Ska kolla runt lite mer sen, men detta är lite små funktioner som kan vara bra att tänka på. Kanske kommer bli tillgängliga görr VIP medlemmar sen =) |
Nu har vi åtgärdat en del av de buggar ni påpekat och kommer fortsätta att jobba på det så vi tar tacksamt emot fler förslag.
|
Jag skulle inte rekommendera någon seriös företagare att använda eran tjänst, bara av den enkla anledningen att ni inte krypterar lösenorden.
Att ni inte alls svarar på mail gör inte eran tjänst bättre, jag som först tänkte uppgradera mitt konto... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson