WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Plusgiro - 2-3 veckor?! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26971)

StefanBergfeldt 2008-02-08 07:41

Jag kontaktade min bank via internetbanken (swedbank) när jag var inloggad.
Då fixade de bankgiro utan påskrift, eftersom jag var inloggad när jag mailade.

Vad är det för människor som inte kan betala till bankgiro?

Xamda 2008-02-08 08:34

Bankgiro brukar ingå i de flesta bankers företagspaket, tillsammans med internettjänsten, ett bankkonto och någit bankkort.

Personligen, med erfarenhet från SEB:s och Handelsbankens internetbankstjänster för företag, så vill jag ju påstå att Handelsbanken känns lite ålderdomlig i sin utformning jämfört med SEB. Det finns dock en fördel i mina ögon och det är att slipper den sabla koddosan som skall användas titt som tätt, vilket jag tycker är ett gissel.

SEB å andra sidan har lite mer innovativa (nåja) upplägg i sin internetbank och framför allt slipper man alla dessa märkliga och snikna avgifter som Handelsbanken roar sig med (till exempel avgift för ANKOMMANDE betalningar, 50 ör per bankgirobetalning och 1 krona per plusgirobetalning)...

jonny 2008-02-08 10:07

SEB har lyckats få sin internetbank rätt buggfri tillslut. Du blir inte automatiskt utloggad hela tiden utan bara ibland.

Men de har skött ett par ärenden underligt så jag kommer att undvika dem om möjligt framöver.

Handelsbanken har hög servicegrad enligt mina egna erfarenheter. Själv förhandlade jag ner årsavgiften för företagspaketet.

Sludent 2008-02-08 10:16

Jag upplever också att servicen hos Handelsbanken är klart mycket bättre än hos SEB och framförallt Swedbank.

Har varit kund hos swedbank i 4 år som företag och SEB i 3 år som företag.
Handelsbanken i snart 6 månader och jag är överväldigad av den personliga kontakten och all den energin de lägger ner på mig som kund.
Sedan är priserna hos Handelsbanken förhandlingsbart rätt regält.

StefanBergfeldt 2008-02-08 10:21

Hmm, nu är ju mitt företag nystartat, men vad jag förstog så betalar jag 250kr/år, och inget mer för mitt bankgiro. Allt annat var gratis.
Södra Dalarnas Sparbank (fristående men en del av Swedbank)

mephisto73 2008-02-08 10:29

Tack för era tips, jag ska kolla med SEB också tror jag innan jag väljer. Nordea erbjöd iofs Affärspaket Bas för 600 /år, inkl PG, BG, konto och Master Card, vilket verkar ganske vettigt. Bara synd att det tar 2-3 veckor.

mephisto73 2008-02-08 14:20

Så var det klart. SEB hade klart bäst erbjudande med paketlösning "Enkla firman" för 600kr/år för BG, kort och internetbank, och det hela var klart på 30 minuter. Behövde inte ens papper på firman. Jag trodde aldrig jag skulle få anledning att berömma en bank för deras kundservice men; en stor eloge tille SEB för mycket bra bemötande (när jag väl kommit förbi damen i disken vars uppgift främst verkar vara att mot iväg folk).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson