![]() |
Det de har på gång enligt sin kontrollpanel är inte unikt inom hosting, men det är likväl mycket bra. Det finns för övrigt flera som kör med mycket snarlika upplägg inom landet idag.
Vi kommer nog inom kort se att ALL hosting bli virtualiserad, just för att det är så mycket enklare och säkrare. Den lilla prestandaförlust man får är försumbar i förhållande till de övriag vinsterna. Nu har ju dessutom Dell just släppt sina nya servrar med möjligheten att boota maskinerna från ett internt USB-kort med förinstallerad VMWare och det är inte särskilt dyrt att sätta upp en i princip helt virtualiserad miljö. Inom tre år lär inte många ha något som inte är virtualiserat. Vi själva har studerat virtualiserade plattformar under några år och nu finns ett par framstående kontrollpaneler som tillåter och bidrar till en smidig lösning för slutkunderna. Detta har vi precis börjat leverera ut tlll kunderna- Vi kommer att se mer av detta hos alla webbhotell inom och utom landet. Grattis dock, Binero, till att lyckas marknadsföra dessa moderniseringar på ett framgångrikt sätt! |
Som alla andra så tycker jag att det är oerhört spännande med Binero och hur framåtriktade de är. Än mer spännande blir det för mig att se hur detta rullar sen i verkligheten.
Jag har tidigare suttit som utvecklare på ett bolag som har en av världens största datorleverantörer som hostar deras system (och det är inte DELL). Där var virtualisering ledordet, tyvärr så visade det sig snabbt att detta inte riktigt höll måttet i alla lägen. Så det blev en tillbakagång till fysiska maskiner för än det ena än det andra systemet. Att tillägga är att de flesta system som hade störst problem med virtuella miljöer var proprietära (ej egenutvecklade). Största problemen fanns på microsoft-sidan. MEN vill jag säga, eftersom bloggen verkar beskriva ett väldigt nära samarbete mellan de olika leverantörerna så kan detta säkert ros i hamn. Den största skillnaden mellan Binero och ovan nämnda leverantör är nog att leverantören ovan hade låst samtliga miljöer så att det fanns noll access för oss utvecklare (inte ens för installation kom vi åt maskinerna). Däremot var det fritt fram för dem själva att installera otestade mjukvaror som sänkte systemen. Så, kontentan: Jag ser med spänning fram emot ytterligare många år som nöjd kund hos Binero. Det de hittat på hittills sedan jag började använda dem har inte gjort mig besviken. Tror inte att detta kommer att göra mig det heller, trots mina tidigare erfarenheter av virtualisering. |
Nej vmware är inte unikt men en redundant lösning med VMotion i botten kostar en bra slant sammantaget. Det krävs ett hyfsat stort webbhotell för att kunna ha råd med det så det är ett tecken på att de vill vara kvar ett tag i branschen. "Its a good thing" med andra ord.
|
"Den nya plattformen är en unik lösning, som inget annat webbhotell i Sverige kommer i närheten av."
Svar nej, Axentus (www.axentus.se) kommer också lansera en liknande lösning inom kort (innan påsk ska de finnas skarpt har jag hört) :-) Så helt unikt är det inte. |
Spännande! Skulle vara kul att se en typ av VPS tjänst från Binero lite längre fram.
|
Citat:
|
Kombinationen VMware och NAS/SAN är inte unik, men det är mycket mer än bara det på gång. Blygsam som jag är så vågar jag påstå att jag har störst insyn vad det gäller lösningar hos olika svenska webbhotell och mig veterligen finns det ingen som har ett system som det vi håller på med. Visst, det finns snarlika lösningar i bl a USA och Tyskland, men här är vi unika.
|
Citat:
|
Det tycker jag visar att de justerar sina lösningar efter sitt behov och inte bara kör på med samma lösningar som alla andra, utan lägger sig i framkant för att kunna erbjuda en så pass bra tjänst som man efterfrågar. Elogé till Binero! Sen om andra webbhotell också har det, så är väl det bra, men just nu verkar det mest vara Binero som vill tala om det.
|
Kul att ni satsar på esx! Stolt Vmware VCP ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:21. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson