Citat:
Efter att ha läst och hört en mängd historier kring detta verkar det som tur är inte riktigt alltid vara så. Har du kört AdSense i flera år och dragit in bra med pengar till både dig och Google verkar de inte lika benägna att stänga ner hela ditt konto rakt upp och ner. Jag har bla. hört historier om personer där Google bara stängt av någon specifik sida men ändå låtit kontot och övriga webbplatser finnas kvar.
|
Japp, jag har fått ett sådant mail för någon vecka sedan om en av mina sajter. Vi i samarbete med några parkeringsbolag startade en sida under parkering.org där man ska få lite information om parkering, regler, hur man ska bestrida böter mm. Tanken är även att man ska kunna söka P-platser på sin ort med tiden och hyra ut platser om man har. Sådant tar lång tid och få alla inblandade med på det samarbetet och vi hade adsense där sålänge på sidorna.
Google mailade och tyckte att vi inte hade rätt att lägga ut annonser på dessa sidor då de liknar varandra för mycket, det finns sidor för några städer där, som sagt svårt att lägga in mer info nu när förhandlingar pågår, men de förstod inte det utan stängde av just den sidan från mitt konto.
|