WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Avstängd från Adsense (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26506)

Kedi 2008-01-22 18:17

Citat:

Originally posted by micmac@Jan 22 2008, 18:05
Tycker det är tråkigt att Google gör såhär, utveckla något system så att klicken från samma ip-nummer inte räknas eller något, inte bara stänga av folk och blåsa på dom pengara här och där. Sedan borde det vara så att dom ska bevisa min skuld och inte så att jag ska bevisa min oskuld.

Min första överklagan blev nekad så jag antar att det inte är någon idé och göra det igen. Är det bara göra ett nytt konto och vad ska man tänka på då för att inte hamna i trubbel?

Det är ingen idé att du gör ett nytt konto. Upptäcks du så kommer du att bli avstängd i ditt andra konto också.

WizKid 2008-01-22 18:25

Citat:

Originally posted by AnOnYmUs@Jan 22 2008, 17:29
Men samma scenario varenda gång. Avstängningen sker när man nått sin utbetalning. Med andra ord visar du gratis reklam ett bra tag och Google tjänar på detta.
Det är väl ioförsig inte så konstigt att Google gör granskningen när de väl ska betala ut pengar. Men visst hade det varit snällare om man stängts av innan.

Intet 2008-01-22 20:34

Är det säkert att hela kontot blir avstängt om google tror att man fuskar? Anledningen till att jag frågar är att jag har ca 15 olika webbplatser upplagda under samma adsense-konto. Jag skulle aldrig själv fuska med mina annonser och har kört adsense framgångsrikt nu i drygt 2 år. Men ibland råkar någon närstående pga okunnande klicka på annonser på min sajt när de t.ex. korrekturläser. Tanken har slagit mig att lägga upp en konto per sajt ifall att google skulle göra bort sig och man felaktigt hamnade i nåt form av "fusk-filter".

Är det säkert att hela kontot med alla webbplatser stängs av?

WebboT 2008-01-22 21:03

Citat:

Originally posted by Intet@Jan 22 2008, 14:34
Är det säkert att hela kontot blir avstängt om google tror att man fuskar? Anledningen till att jag frågar är att jag har ca 15 olika webbplatser upplagda under samma adsense-konto. Jag skulle aldrig själv fuska med mina annonser och har kört adsense framgångsrikt nu i drygt 2 år. Men ibland råkar någon närstående pga okunnande klicka på annonser på min sajt när de t.ex. korrekturläser. Tanken har slagit mig att lägga upp en konto per sajt ifall att google skulle göra bort sig och man felaktigt hamnade i nåt form av "fusk-filter".

Google tillåter endast ett Adsense konto per person.
Minsta lilla misstanke om fusk så stängs ditt konto på livstid och du kan inte öppna ett nytt - åtminstone inte i ditt eget namn.
Har du adsense på 500 olika sajter och misstänkt aktivitet sker på endast en av dessa, så ryker hela ditt konto.

Netikett 2008-01-22 21:06

Kanske OT, men följdfråga:
Om någon vill jävlas, så är det bara för denna personen att klicka en massa gånger på någons reklam?

WebboT 2008-01-22 21:11

Citat:

Originally posted by Killen@Jan 22 2008, 15:06
Kanske OT, men följdfråga:
Om någon vill jävlas, så är det bara för denna personen att klicka en massa gånger på någons reklam?

Jag tror att Google är mer sofistikerade än så. Det vore ju alldeles för lätt att sänka konkurrenter om så vore fallet.
Dom har säkert en massa olika variablar som triggar sånt. IP adressen som du hade när du reggade ditt adsense konto o.s.v......kanske...?

pokerstjärna 2008-01-22 21:51

OT det va inget.

Daniel.st 2008-01-22 22:20

Citat:

Originally posted by Intet@Jan 22 2008, 21:34
Är det säkert att hela kontot blir avstängt om google tror att man fuskar? Anledningen till att jag frågar är att jag har ca 15 olika webbplatser upplagda under samma adsense-konto. Jag skulle aldrig själv fuska med mina annonser och har kört adsense framgångsrikt nu i drygt 2 år. Men ibland råkar någon närstående pga okunnande klicka på annonser på min sajt när de t.ex. korrekturläser. Tanken har slagit mig att lägga upp en konto per sajt ifall att google skulle göra bort sig och man felaktigt hamnade i nåt form av fusk-filter.

Efter att ha läst och hört en mängd historier kring detta verkar det som tur är inte riktigt alltid vara så. Har du kört AdSense i flera år och dragit in bra med pengar till både dig och Google verkar de inte lika benägna att stänga ner hela ditt konto rakt upp och ner. Jag har bla. hört historier om personer där Google bara stängt av någon specifik sida men ändå låtit kontot och övriga webbplatser finnas kvar.

Intet 2008-01-22 22:32

Citat:

Originally posted by Daniel.st@Jan 22 2008, 23:20

Efter att ha läst och hört en mängd historier kring detta verkar det som tur är inte riktigt alltid vara så. Har du kört AdSense i flera år och dragit in bra med pengar till både dig och Google verkar de inte lika benägna att stänga ner hela ditt konto rakt upp och ner. Jag har bla. hört historier om personer där Google bara stängt av någon specifik sida men ändå låtit kontot och övriga webbplatser finnas kvar.

Det var det jag trodde och hoppades, de skulle aldrig hålla i längden för google annars. Jag kan förstår om man har haft ett konto i några månader. Men har man haft konto i flera år borde google vara seriösare än att bara stänga av alla webbsajter direkt...

Davve 2008-01-22 22:45

Citat:

Japp, jag har fått ett sådant mail för någon vecka sedan om en av mina sajter. Vi i samarbete med några parkeringsbolag startade en sida under parkering.org där man ska få lite information om parkering, regler, hur man ska bestrida böter mm. Tanken är även att man ska kunna söka P-platser på sin ort med tiden och hyra ut platser om man har. Sådant tar lång tid och få alla inblandade med på det samarbetet och vi hade adsense där sålänge på sidorna.

Google mailade och tyckte att vi inte hade rätt att lägga ut annonser på dessa sidor då de liknar varandra för mycket, det finns sidor för några städer där, som sagt svårt att lägga in mer info nu när förhandlingar pågår, men de förstod inte det utan stängde av just den sidan från mitt konto.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson