Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -jacobjs@Jan 13 2008, 19:31
Självfallet så skall man kolla upp allt man bara kan om man är intresserad av ett domännamn, inget snack om saken.
Om man däremot inte är intresserad av domännamnet, utan enbart gör det för att gnälla om regler, så tycker jag läget är lite annorlunda. Det intressanta är att det ofta är samma personer som gnäller, och det är inte dem som är de mest frekventa köparna av domännamnen om man säger så.
|
Kollar du vilka som köper varje domännamn? =) Visst, jag har sålt fler domäner än jag köpt via WN men det beror enbart på att det sällan dyker upp något intressant här numera + att jag nu har domäner till de flesta projekt. Reglerna finns också till av en anledning och det enda sättet att se till att de efterföljs är att rapportera trådarna direkt när de dyker upp.
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs
Citat:
Du får gärna motivera din sista kommentar säljer billigt relaterat till budet på 3500 kr? M5.se såldes nyligen för 205 Euro t.ex...
|
vad har ett bud att göra med huruvida man säljer billigt eller inte? Det är en buyer´s market. Om folk bjuder så är inte jag den som sätter stopp för det.
|
Det var ett bud du uppenbarligen hade redan när du skapade tråden och då är det inte billigt för en buyers market utan tvärtom. Självklart säljer de flesta till dyrast möjliga pris.
|
Om du hade läst mitt första inlägg lite mer noga så hade du kanske sett citatet ifrån Maccke längre ned på sidan.
Om du missade det så skriver jag ut det igen.
Citat:
2 char mäter jag som en siffra och en bokstav, annars blir det tvåbokstavs.
Värde för 2 char: reg-fee till 7 000 sek, 2 bokstavs icke premiumbokstäver (dvs ngn skräpbokstav ingår) 5-15k, 2 bokstavsdomäner med bara premiumbokstäver 20k+ "
|
Om man utgår ifrån detta så är 3 500 :- definitivt ett lågt bud. Detta styrks också av de svar som jag har fått på SEO-forum, där domänen också ligger uppe till försäljning ( http://www.seo-forum.se/koep-saelj-e...amn-9x-se.html)
Ännu en gång, skulle uppskatta om vi kunde hålla fast vid trådens ursprungliga syfte, nämligen domänen 9x.se. Om du tartareandesire är intresserad av domänen och det är därför du engagerar dig så mycket, fine. Lägg ett bud eller ställ frågor.
Om du vill fortsätta gnälla så kan du från och med nu ta det via PM.
|