![]() |
Jag har svårt att se hur det kan vara bedrägeri mot google? Mot webmasters som blir utan ersättning för deras sidvisningar eller mot användaren som ofrivilligt blir bortlurad från den "riktiga" sidan han skulle få se, men google?
|
Citat:
|
Är det bedrägeri mot Google om jag blockerar adsense-annonser med adblock också? Om jag tex tittar på WN utan adsense-annonser så utnyttjar jag ju WNs resurser men inte googles. WN förlorar pengar, google blir bara utan. De varken vinner eller förlorar (okey, de förlorar en potentiell inkomst, men om du tycker potentiell inkomst är the shit så utgår jag från att du bränner alla dina pengar på trisslotter varje månad :))
Självklart är det inte okey att pilla i folks hosts-filer utan att fråga om lov eller att göra det i samband med konstiga eula-avtal. Tycker det är ett större bedrägeri mot webmastern som drabbas (han får inga annonsintäkter) eller användaren (som inte får det materialet i sin dator som det är tänkt). Sen så visst, en liten ådra i mig finns det allt som tycker så som du säger.. de är lite för stora för att man inte skall få busa lite med dem. |
Citat:
Visst, Google kan behöva komma lite närmare jorden. Men jag kan inte tycka att metoden är ok och det är bedrägeri åt alla håll och kanter. |
Helt offtopic så tycker jag att svenska spels marknadsföring av trisslotter är rätt vilseledande också.
Metoden är inte okey, det har jag aldrig påstått. Bara att det inte är google som är offret här. |
Vi är nästan överens då.
Det är inte endast Google som är offret här. :-) |
Citat:
Det är få företag jag tycker "förtjänar" att utsättas för bedrägeri.. Och det är sådana företag som bedriver illegal verksamhet, eller just företag som utsätter andra för bedrägeri, som google. Vill du påstå att google inte sysslar med något sådant är du naiv eller helt enkelt inte påläst. Men det här är självklart jättedåligt det som hänt, speciellt för alla företag och civila som drabbats. |
Citat:
|
Citat:
Klart vi känner ett stort behov av att hoppa av detta tåg till pengaflöde. Kanske menar du att Google är hårda mot nonsense "nybörjare". "Nybörjare" som inte läste på TOS så noga innan de medvetet/omedvetet missbrukade tjänsten. Dock ser jag inget fel i det, även om de kunde skickat ut en varning till first timers. |
Problemet är att det i princip står i deras TOS att de kan göra vad de vill med ditt adsense-konto och alla pengar du har där. Det är deras tjänst och de har all rätt i hela världen att göra vad de vill med sina publicister men särskilt rättvist är det ju inte ...
Google har ett oförtjänt bra rykte, fast att korrigera det missförståndet sköter de så bra själva så. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson