![]() |
Det finns inget som slår gratis. Jag vill inte säga att du gjort fel som försökte ta betalt från början. Men vill man slå igenom snabbt med en tjänst så är gratis en mycket bra egenskap. När väl trafiken kommer, ja då går det alltid att hitta intäktsmodeller.
Fördelen med att tänka gratis från början är också att man automatiskt minimerar kostnaderna. då är det lättare att bli lönsam sen. |
Registreringsformuläret såg rätt tungt ut, många som bangar där.
|
Citat:
Det är kanske inte alltid man kan hålla inne på en bra funktion i början, om man vill skapa trafik snabbt. Ta bara Facebook som exempel, gratis, men det är oerhört svårt för dem att "omsätta" deras medlemmar till intäkter. |
Ett bra exempel på en gratistjänst som numera drar in multum är väl Lunarsorm med sina betalförmåner har dragit in ganska bra med pengar, tillsammans med deras övriga inkomster från reklam och undersökningar förstås.
|
Citat:
Att just Facebook skulle ha problem med att få intäkter har jag svårt att tro på. |
Jag tror att om lanserar en ny sida och dessutom skall försöka konkurrera med stora företag som har funnits länge och har byggt upp ett starkt varumärke så går det inte att hålla inne på eventuella extratjänster. Risken är att man som förstagångsbesökare inte tycker att sidan är något bättre än det man brukar använda sig av och att man därför aldrig återvänder till sidan. Man måste nog slå på stort direkt för att övertyga marknaden att man har något nytt eller extra att erbjuda. Det är meningslöst med "ess i rockärmen" om alla spelare redan har lämnat bordet...
|
Problemet med Lunarstorm är att de gick back så mååååånga år. Men tack vare externt kapital har de lyckats hålla sig uppe tills de gjort vinst.
Tror också på att införa gratis tills det blir trafik. Sen ha plusfunktioner för säljare. Utan gratis blir det väldigt svårt att få igång ett sånt projekt i stor skala. |
Jag har bara kikat på sidan lite snabbt, men om även företag fick lägga ut produkter till försäljning gratis snabbt och enkelt kanske det kunde vara något i kombination?
|
skulle inte satsa en krona i en auktionssajt.....skulle trendline göras till en renodlad köp sälj i nuvarande tema så skulle en succè kunna vara antågande....Folk vill inte handla sen utan NU!! Synd att lägga ner, fin loga som man ändrar lite till köp och sälj den nya Trendine....kör på ..!
|
Jag får riktiga ångestkänslor när jag läser din historia och sedan tittar på sidan.
Hur död är sidan? Den ser ut att fortfarande fungera. Kanske försöka hitta en partner som är villig att köpa in sig och putta in pengar i marknadsföringen? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:48. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson