![]() |
Fliker in med ytterligare en fråga. Måste man ha tillverkarens godkännande vid fallet att man delar ut produkter i priser?
|
Citat:
|
produkterna köpes, men jag är fortfarande osäker.. kan inte hitta några speciella regler heller. Sen är ju tillverkarna otroligt sega på att svara.
|
Vi säger att jag arrangerar en tävling på min sida, priset är 2x biobiljetter till 10 utvalda personer, alla medlemmar får chans att svara på en fråga och har man rätt på frågan går man vidare och kan bli en av de utvalda.
Räknas detta som en tävling? |
Nej, eftersom frågan föregår lottningen. Hade du däremot lottat ut 10 personer som fick chansen att svara på en fråga och 10 av dem svarade rätt och fick biljetterna så är det en tävling. Förutsatt att frågan inte är helt trivial typ "i vilket land befinner vi oss". (Allt enligt Juridikstudenter jag talat med.)
|
Citat:
|
En inflikning
En vinst som baseras på prestation är skattefri om marknadsvärde understiger 1 200 kr. (egentligen 0,03 prisbasbelopp avrundat till närmsta hundratal) |
"Det är tillåtet att i en tidning ha ett korsord eller en frågetävling där vinnaren av 500 kr lottas fram bland alla inkomna rätta svar. Det är däremot inte tillåtet att i en tidning slumpvis lotta fram en vinnare bland t ex inskickade talonger med namn och adress, vissa bilnummer eller utdelade lottsedlar."
|
Citat:
|
Hur räknas det om prestationen är att rekrytera så många nya medlemmar som möjligt?
Kom inte med svar på ifall det är moraliskt eller inte, det är en helt annan fråga. Vad jag menar är att jag vill ge ett pris till den som värvar flest nya medlemmar under en viss tidsperiod. Alternativt vill jag ge ett pris till alla som värvar minst X nya medlemmar. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson