WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Getupdated säljer Crystone (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25302)

Eclipse 2007-11-27 19:32

Ja.... Jag har varit kund till Phonera och det var både första och sista gången för min del!

Igår flyttade jag en ny kund till fd. Aleborg, nuvarande Binero från .... Hmm... Crystone...!

Milad 2007-11-28 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av acidflash
Dom handla just upp neno. Tyckte dom de inte var nått roligt och sålde de vidare.

Crystone köpte tidigare upp rätt så många webbhotell (Digikom, Azalea, Neno mfl). Det senaste året har de varit mindre aktiva, samtidigt som Getupdated handlat SEO-företag för glatta livet. Att Getupdated säljer Crystone är inte oväntat och Phonera känns som en intressant köpare. Det är lite Tele5/Levonline över det.

Nu för tiden känns det som att alla webbhotell säljs höger och vänster. Jag skulle inte bli förvånad om jag läste att Binero har sålts till XXX :)

Spindel 2007-11-28 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Milad
Citat:

Originally posted by -JonathanS@Nov 26 2007, 12:28
Citat:

Dom handla just upp neno. Tyckte dom de inte var nått roligt och sålde de vidare.

Crystone köpte tidigare upp rätt så många webbhotell (Digikom, Azalea, Neno mfl). Det senaste året har de varit mindre aktiva, samtidigt som Getupdated handlat SEO-företag för glatta livet. Att Getupdated säljer Crystone är inte oväntat och Phonera känns som en intressant köpare. Det är lite Tele5/Levonline över det.

Nu för tiden känns det som att alla webbhotell säljs höger och vänster. Jag skulle inte bli förvånad om jag läste att Binero har sålts till XXX

Varför skulle ett porrföretag vilja köpa Binero? ;)

JonathanS 2007-11-28 15:23

Citat:

Originally posted by Milad@Nov 28 2007, 15:51
Nu för tiden känns det som att alla webbhotell säljs höger och vänster. Jag skulle inte bli förvånad om jag läste att Binero har sålts till XXX
Jag skulle bli väldigt förvånad. Binero är och förblir ett ägarstyrt och oberoende företag.

christofer_a 2007-11-28 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:

Ursprungligen postat av Milad

Jag skulle bli väldigt förvånad. Binero är och förblir ett ägarstyrt och oberoende företag.

Det var skönt att höra, byta till Aleborg för att slippa Nenos strul och så blev ni Binero direkt efter. Då blev man lite orolig:)

Danielax2 2007-11-29 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Citat:

Originally posted by -Milad@Nov 28 2007, 14:51
Citat:

Citat:

Varför skulle ett porrföretag vilja köpa Binero? ;)

Det här går väldigt offtopic men:

Abropå XXX, hörde på nyheterna att Eskilstuna folkhögskola erbjudits att köpa domänen www. eskilstunafolkhogskola .se men avböjt och då istället blev det en sida full med just XXX-bilder.

Jag kollade upp för skojs skulle vem som ägde domänen och e-postadressen som var angiven där var din Milad :unsure:
Du borde nog försöka undvika att din webbyrå förknippas med sånadär XXX-siter.

http://img401.imageshack.us/img401/5...2232332vf4.jpg

Åter till ämnet :)

Spindel 2007-11-29 00:13

Citat:

Ursprungligen postat av Danielax2
Citat:

Originally posted by -Spindel@Nov 28 2007, 16:00
Citat:

Originally posted by -Milad@Nov 28 2007, 14:51
Citat:

Citat:

Varför skulle ett porrföretag vilja köpa Binero?

Det här går väldigt offtopic men:
Abropå XXX, hörde på nyheterna att Eskilstuna folkhögskola erbjudits att köpa domänen www. eskilstunafolkhogskola .se men avböjt och då istället blev det en sida full med just XXX-bilder.
Jag kollade upp för skojs skulle vem som ägde domänen och e-postadressen som var angiven där var din Milad
Du borde nog försöka undvika att din webbyrå förknippas med sånadär XXX-siter.

Åter till ämnet

Trodde först att du skämtade men kollade upp det - och fan det stämmer ju! :lol:

JonathanS 2007-12-18 11:51

Försäljningen av Crystone till Phonera har blivit avblåst: http://www.idg.se/2.1085/1.137213

Citat:

Originally posted by Henric Wiklund@ vd på Phonera
Anledningen till att vi inte kunde komma överens var att prislappen baseras på Crystones förväntade resultat under nästa år. Vi kände att det råder en osäkerhet kring om man kan uppfylla de här förväntningarna ...
Intressant.

Nicklas 2007-12-18 12:37

Citat:

Originally posted by JonathanS@Dec 18 2007, 11:51
Försäljningen av Crystone till Phonera har blivit avblåst: http://www.idg.se/2.1085/1.137213
Citat:

(Henric Wiklund @ vd på Phonera)Anledningen till att vi inte kunde komma överens var att prislappen baseras på Crystones förväntade resultat under nästa år. Vi kände att det råder en osäkerhet kring om man kan uppfylla de här förväntningarna ...
Intressant.

Lägg ett bud Jonathan

Finnmera 2007-12-20 15:00

Dags att byta rubriken på tråden då till

Getupdated säljer INTE Crystone

Annars blir det ju missledande eller ?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson