![]() |
Citat:
|
Sorry - visste inte att det inte var tillåtet med länkar på wn
Jag håller på att göra om html-sidorna till skärmdupar och jpegs istället (nödlösning)... |
Citat:
// Mats |
Tycker det var ett lite tveksamt fall. Visst är olikheterna många men man drar fortfarande paralleller till ett annat bolag omedelbart och det är väl sådant som de kan peka på för att visa att din sajt skadar dem på ett eller annat sätt. Skulle ärendet tas upp på ett eller annat sätt så beror utfallet antagligen mest på hur professionellt ärendet hanteras. Sedan är ju frågan om det är värt en massa trassel. Tycker du att det är det så kan du ju se om du får någon hjälp från Advokatsamfundets advokatjour.
|
Hej,
Jag skulle säga att du ligger alldeles för nära och att de har ett case. Det är dock min lekmannabedömning. Kom ihåg att de förtås hävdar att de har rätt och försöker skrämmas, de chansar säkert på att du inte har råd/lust att anlita en advokat och bemöta dem. Jag skulle tro att du har en 50/50 chans att försöka göra en deal med dem, antingen säger de ok vi köper din sajt för en symbolisk summa eller så säger de "no way, we're gonna bury you at court", men du kan ju försöka. Då bör du nog dock konsultera en advokat först för att få en känsla för hur du ligger till. Tipset om Advokatjouren var bra, det visste jag inte att det fanns. Lycka till och låt oss veta vad som händer! |
I'll keep you posted!
//försöksråttan ;) |
Har du svarat på deras brev?
Har själv råkat ut för ett liknande fall, då fick jag informationen att det är mycket viktigt att skriftligen bestrida deras påstående inom 30 dagar, detta för att det ska finnas juridiskt bindande information från bägge parter. Då kan dom inte ställa några krav utanför tingsrätten. Den här typen av brev är ofta ”skrämsel taktik” dom hoppas på att du ska bli rädd och ge dom vad dom vill ha. (Men det ska man inte ta för givet). Men viktigt kolla noga så du har ”torrt under fötterna” innan du gör något. //Kaj |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson