WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Vilken logotyp är bäst? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24967)

Pewa 2007-11-12 18:05

Tycker ni logotyp 10 är för otydlig? Framgår det att det är en sida om motorcyklar?

Jag gillar unikheten med 10:an men kan inte bestämma mig om den riktigt symbliserar vad sidan handlar om. Kanske en svensk slogan skulle funka bättre som komplement.

Yepp 2007-11-12 23:51

Gillar 1:an / 2:an mest - främst av den enkla anledningen att de får mig att minnas adressen bäst. Dvs om jag trillar in på sidan lite av en slump (kanske efter en sökning på google motsv.) och surfar runt lite snabbt, vanligtvis får logotypen då endast en tillstymmelse till en mikrosekunds uppmärksamhet - det är under den tiden som du måste förmedle adressen så att jag kommer ihåg den.

Då faller 6:an och 7:an bort direkt - även om kan vara lite trevliga i sitt sätt, men det tar för lång tid för mig att notera adressen. Samma sak med 9:an. 8:an är okay ur den synvinkeln men inte mer, lite för mycket fokus faller på bilden och adressen missas. 3:an är för hög enligt mig. 10:an är okay ur "lägga-märke-till-adressen"-synpunkt, men tyvärr tyckte jag bilden till den var lite trist...

Nu kanske jag iofs är en tråkig människa som anser att det viktigaste i en logotype är att texten syns, men just för webben - där det viktigaste faktiskt är att förmedla sin webbadress (och inte som i t.ex. klädesbranschen där t.ex. peak performance kan tjata ut sin indian osv) - tycker jag att man absolut bör tänka främst på att om någon får ens den minsta glimt av logotypen är det webbadressen som ska uppfattas.
Eventuella bilder / illustrationer motsv är sekundärt i just det här fallet.

Ett bra test tycker jag är att scrolla snabbt fram och tillbaka över logotyperna och se vilken av de olika som resulterar bäst i avseendet att jag trots det ser eller i alla fall anar adressen - och minns den !!

Allt för mig :)

studiox 2007-12-30 23:56

Lite "gammal" tråd men iaf. Jag gillade nr 10; den känns väldigt unik, modern och den andas också speeed.

Samben 2008-01-01 02:11

10an var perfekt!

Pewa 2008-01-01 23:02

Lite uppdatering: efter att vägt in era åsikter, medlemmarnas åsikter och min egen blev det tian som segrade till sist! Kul att det är fler som verkar gillar den! Jag tycker den är unik och utstående, passar även bra vid tryck.

Resultatet finns att se på hojen.nu
(loggan är något förminskad och "roterad" gentemot originalet, även skippat slogan)

Samben 2008-01-03 16:57

Grattis & lycka till! :)

teamweb 2008-01-04 02:15

5:an är klockren tycker jag. Gillar även 4:an men då borde man kanske ha domänen hjalmen.nu istället. Många saker talar för 5:an, tryck på t-shirt och kepsar m.m.

Enkel och ren logo

Andreas Bard 2008-01-04 02:31

Jag gillar nummer 2 och nummer 5 bäst.

pokerstjärna 2008-01-04 05:47

Femman är snyggast. great work.

eliasson 2008-01-04 10:29

2an gillar jag skarpt men det är precis som alltinggratis säger, den är lite vanlig men jag tycker du ändå ska köra på den.

Lycka till :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson