![]() |
Yreg brukar ju hävda i säljsamtalen att de även marknadsför sina kunder. Efter det här programmet så kan säljarna även säga att de givit flera av sina gamla kunder exponering i massmedia, såsom SVT. Och det är inte ens en lögn :).
|
Citat:
mvh |
Jag säger så här, så länge det finns säljare så länge kommer det att vara svårt att ha ren försäljning till 100%. Med tanken på antal kunder Yreg har så är det ändå inte många som klagar.
Säljaren vill tjäna pengar och denne kommer göra allt för att göra det, han skiter i företaget och i kunden. Visst vill företaget tjäna pengar me, vore konstigt annars, och om säljarna levererar så är alla glada. Jag ringde med några frågor till företagarna, mest av att jag var intresserad av att vara med och teckna försäkringar där mm. samt att fråga om lite annonspriser. Nr1, personen som jag skulle fråga annonspriser hos, var en jobbig medelålders kvinna som skulle sälja på mig allt annat än vad jag frågade efter, å eftersom jag själv jobbat som säljare ett tag för många år sen så spyr jag på det sättet att svara på frågor då det är så genomskinligt när man själv kan reglerna. Nr2, den andra personen jag skulle fråga om försäkringar var mycket trevligare till en början, förklarade lite försiktigt och mailade lite info, det va det jag ville ha. Men nästa vecka då jag skulle välja banken eller företagarna gällande försäkringar så tittade jag på mobilen när jag gick upp vid 14 tiden då jag jobbade natt. Hade 14 missade samtal på några timmar från företagarna, gär de så så svarar jag aldrig sedan och gjorde det inte denna gången heller utan valde banken där mina försökringar kommer att ligga nu. Samtalen fortsatte i en vecka efter den dagen sen slutade de ringa. Kontentan, om fler reagerar på samma sätt å ignorerar jobbiga säljare helt så kommer den marknaden inte längre vara lönsam, om man är dum å går med på allt nån trevlig å hetsig prerson säger i telefonen så får man skylla sig själv. Regel nr 1, begrunda några dagar alla "bästa erbjudanden" du får i telefonen så blir du inte blåst. Regel nr 2, väljer du efter några dagar att samarbeta med företaget så klaga inte sen, ta det! |
Citat:
|
Citat:
Det dyker upp en del intressanta aktörer alt lite då och då inom skojbranschen, där man lånar namn gärna av välkända varormärke. Vet ett exempel som använder ordet hitta ( Inte hitta.se ) i namnet, där man vill ha 800:- årligen för att ligga med någon värdelös index Jag tro många skulle behöva börja med att kolla vart ifrån får man trafiken, vad ger affärer. Yreg har lyckas, då dom har paketerat en lösning på enkelt sätt, det må vara dyrt , det må vara dåligt. Men många resonera 500:- i mån , är billigt, kostar inte mer än en annons i lokalpressen. Dom har inte tid, man tycker datakonsulter är svår kommunicerade människor, och man tar något som är enkelt. Framförallt bör man själv vara lite påläst, att t.e.x ha policey. Jag köper bara annonser eniro.se och hitta.se.. Problemet med annonsbranschen är att den är nerlusad av skojare, så man vet inte vilka som är seriösa eller vilka som bara blåser en, därav måste man nog betrakta alla som skojare till motsatsen är bevisad. Vet bara hur plågad man blir av divers företag , bara för man annonsera på blocket, tycker dom att man skall köpa annons på deras sajt. Eller dessa SEO företag, som tycker att vi skall betala någon skatt till dem på vår trafik från google. Jag betalar redan Microsoft skatt ( Köper Windows Licenser ) , så det räcker. |
Citat:
Hur många är det som erkänner en dålig affär? Hur många är det som vet att de blivit bortfintade upp på läktaren? Visst finns det ruttna äpplen bland säljarna men Yreg gör det bevisligen systematiskt. Det finns inget försvar för det Yreg håller på med! /Thomas THL |
Många som blir lurade eller känner sig lurade vet inte vart de ska vända sig med sina klagomål. Det går därför inte att veta hur många av Yregs kunder som är missnöjda eller inte missnöjda.
De flesta som blir kunder hos Yreg är ringa eller inga kunskaper om hemsidor, webbhotell, SEO etc. De kan med andra ord inte jämföra med något och veta om Yreg är prisvärt. |
Citat:
@ klein: Bara för att du "kan" och "vet" hur man gör så betyder ju inte det att alla andra har kunskapen. Skatt till SEO företag? what? Fattar inte heller kopplingen till MS? Det enklaste och snabbaste är ju bara att tacka nej om man inte vill ha något. Varför hålla på och låta någon ringa i en vecka? Du hade sparat massor av din egen tid om du tackat nej på en gång. Är det ett problem att nyföretagare har svårt (eller ingen kunskap) på att skilja på konsumenträtt och företagsrätt? Som konsument kan man ganska lätt komma ur orimliga avtal. Som företag så är man ansvarig för de avtal man skriver på. Har Svensk Handel/Bolagsverket/etc en insats att göra här, med informationsmaterial till nya företagare om hur man kollar upp en potentiell samarbetspartner/leverantör? Eller skall man köpa telemarketingtjänster och ringa alla nya företagare och sälja på dem en kurs? *fniss* |
Jag blir jävligt irriterad när jag ser på programmet. Idioter, säger jag bara.
|
Citat:
/Thomas THL |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson