![]() |
Ubuntu för desktop
Debian för server :D |
De flesta har nog sina personliga favoriter, själv lägger jag min röst på Debian.
|
Det spelar ingen roll vilket operativ man har om en strömspik slår mot diskarna eller liknande.
If its toast, its toast. Jag har kört SuSE sedan version 5-ish och det har fungerat utmärkt. |
Tycker Redhat/Centos/Fedora och alla liknande är endast massa skräp i.
Känns som dom laggt in massa jävla skit och rört ihop det, sedan en minium install tar några 100Mb. Det säger allt hur mycket skit det är i det. Är bara Debian och Slackware som är rena och stabila utan massa bajs bajs. |
Jag är mkt nöjd med CentOS, mig veterligen det enda "enterprise" system som fortfarande är gratis.
|
hmm det blir Slackware installerat från början till servern ialla fall , hmm köra cpanel till den, ush tänk om ngn ville sköta administations delen åt mig så jag kan sköta allt annat :D ngn ängel där ute .... peace . å tack alla så hjärtligt mkt för hjälpen !
|
Glöm Ubuntu till att börja med, det är som sagt för skrivbordet
Vi kör Fedora core - funkar klockrent |
Debian här med. För att installera nya program så finns ju apt som är väldigt enkelt att använda.
|
Jag kör Debian rakt igenom och möjligen Ubuntu på min workstation MEN min nya LG R200 AV11B vägrar dra in det :-)
|
Jag kör Gentoo på alla mina maskiner. Det finns inte någon linuxdist som är lika flexibel.
Visst, tröskeln att komma igång är lite högre än med övriga distar... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson