![]() |
Något annat man bör tänka på innan man börjar använda många av de stora tjänsterna såsom Flickr är att dom ofta tar fulla rättigheter av allt som laddas upp på sajten. Det är ju helt ***** absurt! Jag kan inte tänka mig att någon svensk tjänst gör det. Känns väldigt Amerikanskt.
|
Citat:
Kan också påpeka på att vi precis som alla andra förbehåller oss rättigheter: Citat:
|
Ok, ja förstår. Känns som att rent praktiskt går det inte att ha uplägget "obegränsat utrymme" och samtidigt lagra originalstorlekar. Ser du det som ett seriöst projekt kommer det kosta väldigt mycket för dig när du väl får en massa medlemmar :)
Det här med att kunna använda användarnas bilder tycker jag är en självklarhet att man inte gör. Säger som Kullervo att det känns väldigt amerikanst. Något måste man väl få ha för sig själv. Lycka till med sidan iallafall! |
Som jag sa så är utrymmet begränsat så tillvida att hårddisken på min server har ca 200Gb ledigt utrymme. Att ta betalt för att få behålla orginalstorlekar skulle vara ett sätt för mig att finansiera ytterligare utrymme om så krävs. Prisbilden tänker jag mig kanske 15kr/Gb, vilket med god marginal bör täcka vad hårddisken kostar.
Vad gäller användandet av bilder så har jag hittills inte använt några bilder. Dock är det ju som jag säger också bara bilder du själv har valt att dela publikt som jag eventuellt skulle använda. Jag vill reservera mig rättigheten att eventuellt använda bilder, därmed inte sagt att jag gör det. Dessutom skulle jag aldrig göra det utan att fråga först (även om jag enligt avtalet har gett mig rättigheter till det). |
Ja det låter bra de du.
Om du kontaktar någon om att få använda deras bilder och de säger nej, då tar du dem ändå med andra ord :) Annars är det ju onödigt att de godkänner sådant vid registrering. Tror folk kommer bli mer uppmärksamma vad gäller avtal nu när det har kommit upp diskussion runt facebook och liknande. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson