![]() |
Jag hatar min n95a, visst bra mobil men batteritiden är helt värdelös.
Kommer aldrig hoppa på en Nokia igen... |
Jag kan varmt rekommenderar iPhone. Den saknar tyvärr 3G, men i övrigt är den en dröm att arbeta med. Eftersom jag anser att iPoden är överskattat köpte jag 4gb versionen när den fanns och fick den då för under 2000 kr.
|
En iPhone...
Helt underbar telefon... Haft en nu i 2 veckor... |
HTC S710 är underbar om man aldrig pratar i telefon för jag har aldrig varit med om att det varit så dåligt ljud i båda riktningarna i en telefon som denna.. men jag hoppas fortfarande på att det ska komma någon firmware uppgradering som förhoppningsvis ordnar detta.
Dock så är det den mest kompletta telefon funktionsmässigt som jag haft och qwerty-bordet kommer man nog aldrig kunna vara utan mer. |
HTC TYTN II: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010113736
|
Citat:
|
Jag rekommenderar dock inte SE W880i, den är snygg och tunn men den har ett antal ganska kritiska designmissar som gör mig så förbannad, på en daglig basis.
Dels så glappar batteriet något vilket gör att telefonen kan stänga av sig bara man lägger ned telefonen i fickan. Telefonen har dessutom en ovana att då och då boota om, oftast efter man fått sms. Sen är kanske inte jag helt designad för telefonen då jag ofta träffar andra knappar än de jag har tänkt att trycka på. |
Hejsan
Någon som är kritisk till k850i ?? |
iPhonen har alltid varit ett sug.
Kul att tipsen faller in i alla fall :) [Någon som har möjlighet till leverans inom USA och sedan skicka vidare? |
Har haft två olika QTEK/HTC. Avråder dig från att köpa någon form av komplicerad/avancerad telefon!
Min upplevelse: Modelbeteckning på ett ungefär Qtek 2010i, endast pekskärm, snabb. Ödet försökte dock lära telefonen att flyga, det gick inte, den åkte rakt i marken från mig hängandes 50 meter över marken upp och ner i en karusell i tyskland. Hade je Wifi. Kort batteritid. Jag älskade den dock. Kändes som att få handen avklippt när jag tappade den, nu måste jag komma ihåg tider och telefonnummer. I efterhand, ja, varför var den bra? Age of empires i telefonen kanske, men hade inte jag vill ha i dagsläget. Den nuvarande är en HTC Wizzard aka Qtek 9090, med stor pekskärm och qwerty-tangentbord. Haft den i 7-8 månader tror jag. Riktigt missnöjd. On-off knappen fungerar inte, måste sätta ut och ta in minneskortet för att aktivera telefonen. Helt handikappad med dåligt fungerande pekskärm. Wifi:n går inte att prestandamässigt jämföra med en bärbar dator. Finns få applikationer. Riktigt segt går det också. Dålig batteritid. Dålig kamera, men inte sämre än vad jag förväntat mig. Dåligt ljud, var bra i början. Fick ett slitet utseende ganska fort när jag började använda den utan skydd. Kort sagt: skulle aldrig få för mig att köpa någon smartphone i dagsläget, det måste hända något revolutionerande (iphone kanske är åt rätt håll, vem vet). Batteritid och "slöhet" är största skälen. Skulle vänta ett ordentligt tag med att köpa iphone med, vem vet hur den är om 12 månader, apple har väl inte direkt gjort mobiltelefoner förrut... En norsk(?) undersökning visade väl dessutom nyligen att billiga mobiltelefoner håller längre. Rekommenderar de billigaste ur nokias sortiment, riktigt bra telefoner, möjligtvis är det lite lite minne för många kontakter / sms. Det är en sådan telefon jag kommer att köpa när jag tjäna mina miljoner på nästa it-bubbla. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson