![]() |
Förlänger auktionen till kl 20.00 ikväll då lite dykt upp nu. Jag är tillbaka vid 18.00 och kikar på eventuella bud då.
|
Citat:
Vad säger ni om detta? |
Citat:
|
Personen som kontaktade mig hade tidigare lagt ett bud på domänen och var alltså inte ny i budgivningen. Därför tycker jag att det är helt ok att ge honom en chans att höja sitt bud när han är tillbaka, om han så vill. Han hade en bra anledning att inte ha bjudit innan sluttiden, helt enkelt.
Det är korrekt att auktionen avslutades i fredags kväll, men så länge inga pengar bytt ägare, papper har skrivits under och inte wn.se är en auktionssajt i första hand med klara regler eller ansvar när det gäller domänförsäljningar så ser jag inget fel i att göra så. Jag förstår om du blir besviken/arg, men jag bad om ursäkt i PM till dig och tycker att detta är något som kan skötas mellan berörda parter. Anser du det är fult och fel kan jag inte göra mer än att bara beklaga att du känner så. Det hade kunnat dykt upp andra saker som gjort att jag inte var intresserad av att sälja domänen längre. Jag har själv varit i samma sits där jag själv blivit lovad att köpa en domän för en viss summa, men där sedan beslutet om att sälja den drogs tillbaka. |
På grund av omständigheterna förlänger jag auktionen till kl. 20.00 fredagen den 21 december. Är det någon budgivare som reser bort eller av någon annan anledning inte kan närvara vid auktionens slut, meddela mig ditt högsta bud [U]innan/U], eventuellt be någon annan bjuda i ditt ställe. Inga bud kommer denna gång under några omständigheter att accepteras efter auktionens slut.
Högsta bud är 2500 kr. |
Det är ett skämt att affären inte genomförs enligt dina egna utsatta regler. Detta för Webmaster Network till Blocket-nivå.
Om jag lägger bud och vinner igen, hur vet jag då att jag får den? Jag anser fortfarande att domänen är min för 2100 kr. Hur anmäler man användare? Finns det något som Allmänna reklamationsnämnden för Webmaster Network? |
Är väl inte så mycket att gnälla om egentligen, även om jag kan förstå att det blev lite konstigt den här gången, men med tanke på många tidigare "jag ändrar mig och vill inte sälja alls" och "oj, jag drar tillbaks mitt bud" som varit tidigare så är jag inte förvånad.
Enkel lösning: lägg 2600 och du är hemma (kanske), det är inte ens en krogkväll extra - och det kan du säkert klara dig utan... Observera att jag är helt opartisk till inblandade parter, och själv inte har det minsta intresse av domänen ifråga... |
Domänen är nu såld till fotoass efter kontakter med berörda parter via PM. Tråden kan låsas.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson