WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Feedback på ny sajt (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=24294)

biokonsult 2007-10-14 09:53

bra då vet jag vad ni tycker ..... ska se vad man behöver göra ..... planeringen är att göra en annorlunda sajt .. göra en vanlig radio sida är inte målet då det finns tonvis av dom och dom ser likadana ut....

:D

jupp den blir nog lite oseriös i mångas ögon ...kanske gör en standard sida oxå....

Peter_Holm 2007-10-14 11:25

Stödet för Mozillabrowsers och kompatibler MÅSTE fungera, annars är det ingen idé att släppa... och trots att vi lever i bredbandstider skulle jag absolut "rita" med CSS istället för grafik. Sajten blir snabbare då.

mr_lundis 2007-10-18 19:59

Citat:

Originally posted by Footern på sidan
lyssna på din favorit radio dansa fest festa bandit bandid lungna favriter lokalradio webbtv web tv webtv webb web reggae death metal metall mettal musik rave techno disco svenska favoriter lyssna live läsa nyheter lokalnyheter riksnyheter aftonbladet youtube myspace demo demoband fun roligt att göra dance
"SEO"?

biokonsult 2007-10-18 21:57

he he .. ja det blir en rolig och smått töntig sida ska försöka hålla mig ifrån standardena så långt som möjligt. :o .....blir nån slags knep och knåp sida... :D sidan är ej klar men jag lägger upp den i helgen orkar inte vänta längre :P

kompatibel endast med explorer tillsvidare ......

WebboT 2007-10-18 22:10

1. Det allvarligaste "misstaget" är din osynliga text. Vill du verkligen bli bannad första dagen Google indexerar siten? BLack hat SEO så det ryker om det!
2. <TITLE> taggen är på Engelska, av den osynliga texten att dömma så verkar det ju va en Svensk sida? Eller?
3. <meta name="description> lyser med sin frånvaro.
4. H1, H2 etc. lyser med sin frånvaro.
5. "Synlig" text lyser med sin frånvaro.

biokonsult 2007-10-18 22:15

hmm har haft flera sajter så länge utan att det har hänt nått? fortfarande synliga på google ...dock är jag inte så insatt "nörd" när det gäller sånt.. vad är det som är alvarligt då ???

WebboT 2007-10-18 22:22

Black Hat SEO (gömd text m.m.) är en typ av SEO som inte följer de riktlinjer som finns för sökmotoroptimering. De som utövar Black Hat SEO utför oetisk sökmotoroptimering och riskerar att bli uteslutna ur Google's Index - forever.....

biokonsult 2007-10-18 22:26

Citat:

Originally posted by WebboT@Oct 18 2007, 22:22
Black Hat SEO (gömd text m.m.) är en typ av SEO som inte följer de riktlinjer som finns för sökmotoroptimering. De som utövar Black Hat SEO utför oetisk sökmotoroptimering och riskerar att bli uteslutna ur Google's Index - forever.....
:o :o :o :o och det vill man jööö ...fixar till det på engång 5min

biokonsult 2007-10-18 22:49

sådärja nu var det klart :lol:

alejandr0 2007-11-09 23:09

Måste den se så templateaktig ut? " he he .. ja det blir en rolig och smått töntig sida ska försöka hålla mig ifrån standardena så långt som möjligt" ser inget roligt i det, och hur kan man få en sida att fungera endast i explorer - vi är ju inte på 90-talet mera.♠

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson